به گزارش آناژورنال، تویوتا و ایسوزو با هدف متحول کردن مفهوم حملونقل شهری، قصد دارند از سال مالی ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷، اتوبوسهای برقی و هیدروژنی مدرن و بدون آلایندگی را در کارخانه اوتسونومیا ژاپن تولید کنند.
این اتوبوسها بر پایه پلتفرم برقی مشترک ایسوزو و هینو (BEV) ساخته خواهند شد و از فناوری سلول سوختی تویوتا بهره میبرند.
پلتفرم BEV و ویژگیهای طراحی
پلتفرم BEV که در سال ۲۰۲۴ معرفی شد، دارای کف صاف و طراحی کمارتفاع است تا فرآیند ورود و خروج مسافران آسانتر انجام شود. نسخه هیدروژنی نیز همین ویژگیها را حفظ کرده و احتمالاً از نسل سوم فناوری سلول سوختی تویوتا استفاده خواهد کرد که برای سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است.
کاهش هزینه و افزایش بهرهوری
تویوتا و ایسوزو اعلام کردهاند که استفاده از قطعات مشترک در اتوبوسهای برقی و هیدروژنی باعث کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری تولید میشود. این پروژه با همکاری شرکت J-Bus اجرا میشود و بخشی از برنامه ایسوزو برای گسترش ناوگان بدون آلایندگی و تلاش تویوتا برای گسترش فناوری سلول سوختی در بازارهای جهانی است.
حمایت دولت ژاپن و گامهای بعدی
دولت ژاپن از این پروژه مشترک حمایت میکند تا با ایجاد اکوسیستمهای هیدروژنی (H₂ Ecosystem)، زیرساختهای لازم برای توسعه ناوگان حملونقل پاک فراهم شود. این طرح ادامه همکاری سال ۲۰۲۱ تویوتا، ایسوزو و هینو است که نخستین گام آن تولید اتوبوسهای برقی بود.
تجربه پیشین و آینده حملونقل پایدار
تویوتا پیش از این در سال ۲۰۱۸ تجربه موفقی در زمینه اتوبوسهای هیدروژنی داشته و فناوری آن اکنون در محصولات شرکتهای اروپایی و ترکیهای استفاده میشود. همکاری جدید میتواند گامی بزرگ در مسیر حملونقل پایدار و آیندهای بدون آلایندگی در ژاپن باشد.
سؤالات متداول
تویوتا و ایسوزو چه محصولی را تولید خواهند کرد؟
اتوبوسهای برقی و هیدروژنی مدرن با فناوری سلول سوختی.
چه ویژگیهایی در طراحی این اتوبوسها وجود دارد؟
کف صاف، طراحی کمارتفاع و سهولت در ورود و خروج مسافران.
هدف از همکاری تویوتا و ایسوزو چیست؟
گسترش ناوگان حملونقل پاک و توسعه فناوری سلول سوختی در بازار جهانی.
دولت ژاپن چه نقشی در این پروژه دارد؟
حمایت از پروژه و ایجاد اکوسیستمهای هیدروژنی برای زیرساخت حملونقل پاک.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها