به گزارش آناژورنال، والدین نوجوانی که پاییز ۲۰۲۴ در تصادف سایبرتراک جان خود را از دست دادند، از تسلا به دلیل طراحی دستگیرههای در این خودرو شکایت کردند.
جزئیات حادثه
حادثه در سال ۲۰۲۴ رخ داد، زمانی که سایبرتراک با چهار سرنشین پس از برخورد با یک درخت آتش گرفت. در این سانحه تنها یک نفر از سرنشینان زنده ماند.
کریستا تسوکاهارا، دانشجوی ۱۹ ساله، یکی از قربانیان این حادثه بود.
محور شکایت خانواده
خانوادهی تسوکاهارا ادعا کردهاند که آتشسوزی باعث قطع برق خودرو و قفلشدن درهای برقی شده و سرنشینان را در داخل به دام انداخته است.
طبق اسناد، تنها راه باز کردن درهای عقب در صورت قطع برق، کشیدن یک کابل مخفی زیر آستر جیب محفظهی ذخیرهسازی درهاست که دسترسی به آن در شرایط اضطراری تقریباً غیرممکن است.
واکنشها و بررسیها
وکیل خانواده گفته است: «طراحی سایبرتراک کریستا را ناامید کرد. هیچ سیستم خلاصکنندهی دستیِ کارآمد و در دسترسی برای فرار او وجود نداشت.»
طراحی دستگیرههای برقی همواره یکی از ویژگیهای برجسته سایبرتراک بوده، اما مورد انتقاد کارشناسان ایمنی قرار گرفته و در حال حاضر تحت بررسی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA) است.
سوابق سایبرتراک
سایبرتراک در تستهای تصادف امتیازات ایمنی بالایی کسب کرده است؛ اما از زمان عرضه کمتر از دو سال پیش، هشت بار فراخوان شده است.
سوالات متداول
حادثه سایبرتراک چه زمانی رخ داد؟
حادثه در پاییز سال ۲۰۲۴ اتفاق افتاد.
چرا خانواده این نوجوان از تسلا شکایت کردند؟
آنها معتقدند طراحی دستگیرههای برقی خودرو باعث شد سرنشینان در زمان قطع برق نتوانند از خودرو خارج شوند.
چه کسانی در سانحه جان خود را از دست دادند؟
در این سانحه چهار سرنشین حضور داشتند و تنها یک نفر زنده ماند. یکی از جانباختگان کریستا تسوکاهارا، دانشجوی ۱۹ ساله بود.
آیا سایبرتراک پیشتر هم مشکل ایمنی داشته است؟
بله، سایبرتراک از زمان عرضه کمتر از دو سال پیش، هشت بار فراخوان شده است.
سازمانهای ایمنی درباره این موضوع چه اقدامی کردهاند؟
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA) هماکنون طراحی دستگیرههای برقی سایبرتراک را بررسی میکند.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها