به گزارش آناژورنال، کمپین ۳۶۰ درجهای اسنپمارکت با همکاری فروشگاههای زنجیرهای و محلی، تحولی بیسابقه در خردهفروشی ایران رقم زد.
دیلیمارکت با ۳۰ هزار سفارش در یک روز و رشد ۴۲ درصدی پیشتاز شد و هایپرستار، جانبو و فروشگاههای هفت نیز رشد قابلتوجهی را تجربه کردند.
جزئیات خبر اصلی؛ چه اتفاقی افتاد و کجا؟
کمپین اخیر اسنپمارکت با مشارکت فروشگاههای زنجیرهای دیلیمارکت، هایپرستار، جانبو، هفت و همچنین سوپرمارکتهای محلی، رکورد تازهای در فروش آنلاین کالاهای مصرفی به ثبت رساند. در این میان، دیلیمارکت موفق به ثبت رکورد ۳۰ هزار سفارش در یک روز شد و میانگین سفارشهای روزانهاش ۴۲ درصد رشد داشت.
زمان و مکان کمپین چه بود؟
این کمپین در تابستان ۱۴۰۳ اجرا شد و طی آن ۱۳۰۰ شعبه دیلیمارکت در سراسر کشور بههمراه صدها فروشگاه محلی از طریق زیرساخت دیجیتال اسنپمارکت وارد فضای فروش آنلاین شدند.
واکنش و تحلیل مدیران فروشگاهها چه بود؟
- هایپرستار: به گفته سارا پارسا، مدیر تجارت الکترونیک این برند، سفارشهای روزانه هایپرستار ۳۰ درصد رشد داشت و تجربه خرید حضوری «بدون افت کیفیت» به دنیای آنلاین منتقل شد.
- جانبو: مریم علیپور، معاون بازاریابی این فروشگاه، اعلام کرد رشد قابلتوجهی در نتیجه پروموشنهای دادهمحور ایجاد شد.
- هفت: حسن ایراننژاد، رئیس فروشگاههای زنجیرهای هفت، از ۱۸ هزار سفارش در یک روز و ۲۶ درصد رشد خبر داد.
- فروشگاههای محلی: نمونه بارز آن «یاران دریان بلوط» در تهران بود که ۴۰ درصد افزایش سفارش را تجربه کرد.
چرا فروش آنلاین برای صنعت خردهفروشی مهم است؟
- دسترسی مشتریانی که امکان خرید حضوری ندارند
- تحلیل دادههای رفتاری مشتری و طراحی پروموشنهای هدفمند
- گسترش دامنه جغرافیایی و افزایش سهم بازار فروشگاهها
- تقویت همافزایی میان پلتفرمهای آنلاین و فروشگاههای زنجیرهای
نقش اسنپمارکت در این تغییر چیست؟
به گفته کامران روستا، مدیر اجرایی اسنپمارکت اکسپرس، فروشگاهها دیگر تنها تأمینکننده نیستند بلکه «شرکای استراتژیک» این پلتفرم به شمار میروند. سامان ابطحی، معاون بازاریابی اسنپمارکت نیز تأکید کرد: «این موفقیت نتیجه همافزایی در کل زنجیره تأمین، از سوپرمارکتهای محلی تا بزرگترین تولیدکنندگان، بوده است.»
آینده صنعت FMCG در ایران چه خواهد بود؟
کارشناسان معتقدند این کمپین نشان داد که آینده خردهفروشی ایران در گروی همکاری جمعی فروشگاههای محلی، زنجیرهای و پلتفرمهای آنلاین است.
با ادامه این روند، انتظار میرود سهم فروش آنلاین در بازار کالاهای مصرفی ایران طی سالهای آینده چند برابر شود.
سؤالات متداول
دیلیمارکت چه رکوردی در کمپین اسنپمارکت ثبت کرد؟
دیلیمارکت با ثبت ۳۰ هزار سفارش در یک روز و رشد ۴۲ درصدی در تعداد سفارشهای روزانه، رکورد تازهای در فروش آنلاین ایران به نام خود ثبت کرد.
هایپرستار چه میزان رشد در این کمپین داشت؟
طبق اعلام مدیر تجارت الکترونیک هایپرستار، سفارشهای روزانه این فروشگاه در کمپین اسنپمارکت ۳۰ درصد رشد داشت.
فروشگاههای زنجیرهای جانبو و هفت چه نتایجی کسب کردند؟
جانبو از رشد قابلتوجه در نتیجه پروموشنهای دادهمحور خبر داد و فروشگاههای زنجیرهای هفت ۲۶ درصد افزایش سفارش و رکورد ۱۸ هزار سفارش در یک روز را ثبت کردند.
نقش فروشگاههای محلی در این کمپین چه بود؟
سوپرمارکتهای محلی مانند «یاران دریان بلوط» با رشد ۴۰ درصدی سفارشها نشان دادند که این بخش سنتی بازار نیز میتواند از ظرفیتهای فروش آنلاین بهرهمند شود.
آینده خردهفروشی FMCG در ایران چه مسیری را طی خواهد کرد؟
کارشناسان پیشبینی میکنند با ادامه همکاری میان فروشگاههای زنجیرهای، محلی و پلتفرمهای آنلاین، سهم فروش اینترنتی در بازار کالاهای مصرفی ایران طی سالهای آینده چند برابر خواهد شد.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها