رئیس اجرائیات پلیس راهور فراجا، سامانه رسیدگی اینترنتی به اعتراضات تخلفات رانندگی را بهصورت آزمایشی از طریق سامانه سخا معرفی کرد.
به گزارش آناژورنال متقاضیان میتوانند اعتراض خود را ثبت و مستندات مربوطه را بارگذاری کنند و نتیجه بررسی نیز بهصورت آنلاین اعلام خواهد شد.
مراحل ثبت اینترنتی اعتراض به تخلفات رانندگی
۱. ورود به سامانه سخا
کاربران ابتدا وارد سامانه میشوند و پلاک خودرو تحت مالکیت خود را انتخاب میکنند تا تخلفات مرتبط نمایش داده شود.
۲. ثبت دلیل اعتراض
در صورت تمایل به اعتراض، دلیل خود را انتخاب و مستندات مربوطه را در سامانه بارگذاری میکنند.
۳. بررسی اولیه توسط ربات هوشمند
اعتراضات به ربات هوشمند ارسال میشود. این ربات به بانکهای اطلاعاتی متصل است و مواردی مانند عدم حضور خودرو در محل تخلف را بررسی میکند.
۴. بررسی کارشناسی
پرونده الکترونیک اعتراض برای کارشناس مرکز اجرائیات ارسال میشود و نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد.
۵. امکان اعتراض مجدد
اگر متقاضی همچنان بر اعتراض خود اصرار داشته باشد، پرونده به واحد رسیدگی مجازی پلیس راهور شامل کارشناس اجرائیات و قاضی ارسال میشود.
- کارشناس نظر خود را ثبت میکند
- پرونده به کارتابل قاضی منتقل میشود
- رأی نهایی توسط قاضی اعمال شده و نتیجه از طریق پیامک و سامانه سخا اطلاعرسانی میشود
۶. محدودیت زمانی
بر اساس قانون، امکان اعتراض تا دو ماه پس از تاریخ تخلف وجود دارد و این محدودیت در سامانه اعمال میش
سوالات متداول:
۱. چگونه میتوانم به تخلفات رانندگی خود اعتراض کنم؟
با ورود به سامانه سخا، پلاک خودرو را انتخاب و دلیل اعتراض را ثبت و مستندات مربوطه را بارگذاری کنید.
۲. اعتراضات چگونه بررسی میشوند؟
ابتدا ربات هوشمند صحت اعتراض را بررسی میکند و سپس پرونده به کارشناس مرکز اجرائیات و در صورت نیاز به قاضی ارسال میشود.
۳. آیا میتوان پس از اعلام نتیجه اعتراض، دوباره اعتراض کرد؟
بله؛ اگر متقاضی همچنان اعتراض داشته باشد، پرونده برای رسیدگی مجدد به واحد مجازی و کارتابل قاضی ارسال میشود.
۴. تا چه مدت میتوان به تخلفات رانندگی اعتراض کرد؟
بر اساس قانون، امکان اعتراض تا دو ماه پس از تاریخ تخلف وجود دارد.
۵. چه نوع تخلفاتی بیشترین اعتراض را دارند؟
اکثر اعتراضها مربوط به نوع تحویل دوبرگی و تخلفات ثبتشده توسط دوربینها بوده است.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها