به گزارش آناژورنال، میتسوبیشی در ادامه همکاری استراتژیک با رنو، نسل دوم اکلیپس کراس را در اروپا معرفی کرد.
این خودرو عملاً نسخه تغییر یافتهای از رنو سنیک E-Tech است که از دو سال قبل در بازار اروپا عرضه میشود.
تفاوتهای طراحی با رنو سنیک E-Tech
میتسوبیشی برای متمایز کردن محصول خود تغییراتی در طراحی بدنه ایجاد کرده است؛ از جمله کاپوت، جلوپنجره و سپرها. همچنین رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی با طرح جدید و تریم فلزی روی ستون عقب به کار رفتهاند.
با وجود این تغییرات، شباهت به سنیک همچنان مشهود است.
طراحی داخلی
درون کابین، نشانههای طراحی رنو کاملاً دیده میشود. دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای کلاستر دیجیتال و ۱۲ اینچی برای سیستم سرگرمی همچنان وجود دارند.
میتسوبیشی برای تمایز بیشتر، تریم داشبورد و روکش صندلیها را تغییر داده است. در نسخههای پرچمدار نیز یک سانروف پانوراما با فناوری الکتروکرومیک ارائه شده است.
مشخصات فنی
نسل دوم اکلیپس کراس روی پلتفرم CMF-EV رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته شده و در دو نسخه عرضه خواهد شد:
- نسخه قویتر با موتور الکتریکی ۲۱۵ اسببخاری و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور، شتاب صفر تا صد ۸.۴ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و باتری ۸۷ کیلووات ساعتی با برد ۶۰۰ کیلومتر.
- نسخه اقتصادیتر با موتور ۱۶۸ اسببخاری و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور، باتری ۶۰ کیلووات ساعتی و برد ۴۲۰ کیلومتر.
زمان تولید
تولید این خودرو از سهماهه چهارم ۲۰۲۵ در کارخانه رنو در دوآی فرانسه آغاز خواهد شد.
سوالات متداول
آیا میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید یک خودروی کاملاً مستقل است؟
خیر، این خودرو براساس رنو سنیک E-Tech ساخته شده و تغییرات محدودی در طراحی بدنه و کابین دارد.
بیشترین برد باتری اکلیپس کراس چقدر است؟
نسخه قویتر این خودرو با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی میتواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.
تولید اکلیپس کراس جدید چه زمانی آغاز میشود؟
طبق اعلام شرکت، تولید از سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ در فرانسه آغاز خواهد شد.
نسخه اقتصادی چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد؟
نسخه اقتصادی از باتری کوچکتر ۶۰ کیلووات ساعتی و موتور ضعیفتر ۱۶۸ اسببخاری بهره میبرد و برد آن به ۴۲۰ کیلومتر کاهش مییابد.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها