به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، ایران خودرو بهزودی نسل جدید تارا را با ظاهری کاملاً متفاوت و طراحی داخلی بهروز شده روانه بازار خواهد کرد.
مهمترین تغییر این خودرو علاوه بر چهره جدید، بهرهمندی از دو نسخه موتور TU5 توربو و تیوفایو هیبریدی است که باعث افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی میشود.
جدیدترین اخبار خودرو در آناژورنال دنبال کنید.
تارا که تا پیش از این به دلیل کیفیت مونتاژ متوسط و مشخصات فنی معمولی، در مقابل رقبایی مثل دنا پلاس و شاهین، چندان موفق نبوده است، با این تغییرات قصد دارد جایگاه خود را در بازار خودروهای خانوادگی ایران تقویت کند.
مدل جدید تارا مجهز به موتور TU5P-TC ATK با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گیربکس دوکلاچه خودکار است که تجربه رانندگی بهتر و بهینهتری ارائه میدهد.
علاوه بر این، نسخه هیبریدی تارا نیز با ترکیب موتور برقی و بنزینی عرضه خواهد شد که جزئیات فنی آن هنوز به طور کامل اعلام نشده است.
ایران خودرو با توجه به الزام جدید استاندارد آلایندگی یورو ۶، موتور TU5 را با فناوری چرخه اتکینسون و توربوشارژ بهروزرسانی کرده است تا علاوه بر حفظ هزینه تولید پایین، کارایی و کیفیت فنی خودروهای خود را افزایش دهد.
این نسل جدید تارا قرار است تا نیمه دوم سال ۱۴۰۵ وارد بازار شود و با امکانات بیشتر، کیفیت بهتر و ظاهری متفاوت، رقابت تازهای را در بازار خودروهای خانوادگی ایران آغاز کند.
سوالات متداول
۱. مدل جدید تارا چه تغییرات ظاهری نسبت به قبل دارد؟
تارا جدید از نظر طراحی داخلی و خارجی تغییرات قابل توجهی داشته و ظاهر متفاوتی نسبت به نسل قبلی دارد تا جذابتر و بهروزتر باشد.
۲. موتور TU5 توربو چیست و چه مزیتی دارد؟
موتور TU5 توربو نسخه بهینهشده و مدرن موتور TU5 قدیمی است که با فناوری چرخه اتکینسون و توربوشارژ به مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر دست یافته است.
۳. نسخه هیبریدی تارا چه ویژگیهایی دارد؟
نسخه هیبریدی تارا ترکیبی از پیشرانه برقی و موتور بنزینی تیوفایو پلاس اتکینسون است که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد، هرچند جزئیات دقیق قدرت هنوز اعلام نشده است.
۴. گیربکس دوکلاچه در مدل جدید تارا چه تاثیری دارد؟
گیربکس دوکلاچه باعث تعویض نرمتر دندهها و کاهش مصرف سوخت میشود و در مدل جدید تارا قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتونمتر را به خوبی مدیریت میکند.
۵. چرا ایران خودرو موتور TU5 را حفظ کرده؟
موتور TU5 به دلیل هزینه تولید کمتر و بروز بودن خط تولیدش، همراه با استانداردهای یورو ۶ اصلاح شده، همچنان گزینه اصلی ایران خودرو برای تارا و ۲۰۷ است.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها