مصاحبه با خالق بازی Pipistrello and the Cursed Yoyo؛ جادوی GBA با یویوی نفرین‌شده

در مصاحبه‌ای با Henrique Lorenzi، کارگردان Pipistrello and the Cursed Yoyo، از ایده یویو به‌جای شمشیر، الهام از Zelda، و همکاری با Yoko Shimomura پرده برداشته شد.

مصاحبه با خالق بازی Pipistrello and the Cursed Yoyo؛ جادوی GBA با یویوی نفرین‌شده
مصاحبه با خالق بازی Pipistrello and the Cursed Yoyo؛ جادوی GBA با یویوی نفرین‌شده
📢 تبلیغات در آناژورنال
سئو سرویس تبلیغاتی

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، تیم بازی‌سازی مستقل Henrique Lorenzi با بازی جدید خود، Pipistrello and the Cursed Yoyo، موفق شده روح بازی‌های کلاسیک GBA را دوباره زنده کند — آن هم با یک یویوی جادویی به‌جای شمشیر!

جدیدترین اخبار بازی در آناژورنال دنبال کنید.

در گفت‌وگویی اختصاصی، کارگردان بازی از روند ایده‌پردازی آن پرده برداشت.

به گفته او، یویو نه فقط حس نوستالژیک دهه‌های گذشته را دارد، بلکه می‌تواند ستون فقرات یک بازی مدرن و چندلایه باشد.

او توضیح داد که یویو هم نقش سلاح را ایفا می‌کند، هم ابزار معماهاست، و هم برای پلتفرمینگ به کار می‌رود.

Henrique می‌گوید: «یویو ایده‌ای خاص بود. ما می‌خواستیم بازی‌ای شبیه Zelda طراحی کنیم، ولی در دنیای مدرن و بدون شمشیر. یویو همه‌چیز را در خود داشت.»

از نظر طراحی، بازی به وضوح از The Minish Cap، Aria of Sorrow و حتی Breath of the Wild تأثیر گرفته.

با این حال، Pipistrello فضای مدرن‌تری دارد: دنیایی شهری با مناطقی مثل پاساژ، ایستگاه پلیس و استادیوم ورزشی، و لایه‌ای زیرزمینی شبیه Depths.

در خصوص درجه سختی، Lorenzi می‌گوید: «بخش دموی بازی کمی چالش‌برانگیز بود، ولی در نسخه نهایی، ابزارها و امکانات کامل‌تری برای بازیکنان در نظر گرفتیم. حتی ترتیب باس‌ها هم قابل انتخاب است.»

در مورد مشکلات فنی، او تاکید کرد که «همه افت فریم‌ها اصلاح شده‌اند و بازی در حالت دستی و داک‌شده بسیار روان اجرا می‌شود.»

یکی از نکات درخشان بازی، همکاری با Yoko Shimomura، آهنگساز افسانه‌ای نینتندو، است. به گفته Henrique، آن‌ها از مدت‌ها پیش با او تماس گرفتند و خواستار موسیقی‌ای شبیه دوران GBA شدند — نه صدای ارکسترال بلکه سینتی‌سایزرهای قدیمی! و او هم با علاقه پذیرفت.

شاید جالب‌ترین بخش این گفت‌وگو، علاقه واقعی سازندگان به یویو باشد. آن‌ها در طول توسعه بازی تحقیق کردند، ویدیوهای مسابقات را دیدند و حتی یویوی حرفه‌ای خریدند!

Pipistrello and the Cursed Yoyo در حال حاضر روی Nintendo Switch و سایر پلتفرم‌ها در دسترس است. دموی رایگان آن را هم اکنون می‌توانید از eShop دریافت کنید.

سوالات متداول

بازی Pipistrello and the Cursed Yoyo روی چه پلتفرم‌هایی منتشر شده است؟
بازی هم‌اکنون روی نینتندو سوییچ و سایر پلتفرم‌ها در دسترس است و دموی رایگان آن در eShop موجود است.

چه الهاماتی پشت طراحی بازی Pipistrello and the Cursed Yoyo وجود دارد؟
بازی از عناوینی چون Zelda: The Minish Cap، Castlevania: Aria of Sorrow و حتی Breath of the Wild الهام گرفته است و سعی کرده حس نوستالژیک GBA را زنده کند.

چرا در این بازی از یویو به عنوان سلاح اصلی استفاده شده است؟
تیم سازنده معتقد بود یویو می‌تواند ابزار چندکاره‌ای برای مبارزه، حل معما و حرکت باشد؛ همچنین به فضای مدرن بازی کمک می‌کند.

موسیقی بازی را چه کسی ساخته است؟
یونکو شیمومورا (Yoko Shimomura)، آهنگساز معروف بازی‌هایی چون Super Mario RPG و Kingdom Hearts، برای این بازی با تیم همکاری کرده و از سینتی‌سایزرهای قدیمی استفاده کرده است.

آیا مشکل افت فریم در نسخه سوییچ برطرف شده؟
بله، تیم توسعه اعلام کرده که بعد از انتشار دمو، بازی کاملاً بهینه شده و در نسخه نهایی در حالت داک و دستی کاملاً روان اجرا می‌شود.

سئو سرویس تبلیغات
آیدا رادور کارشناس تولید محتوا، حدود سال هست که در زمینه تولید محتوا، خبر نویسی فعالیت میکنم