هیدئو کوجیما از ایده‌ های عجیب گیم‌ پلی با محوریت زمان می‌گوید _ رشد ریش، پیری شخصیت و فراموشی توانایی‌ ها

هیدئو کوجیما در پادکست خود از ایده‌هایی مانند پیری شخصیت، رشد ریش، فراموشی توانایی‌ها و بلوغ آیتم‌ها با گذر زمان در بازی‌ها صحبت کرده است. جزئیات این مفاهیم جالب را بخوانید.

هیدئو کوجیما از ایده‌ های عجیب گیم‌ پلی با محوریت زمان می‌گوید _ رشد ریش، پیری شخصیت و فراموشی توانایی‌ ها
هیدئو کوجیما از ایده‌ های عجیب گیم‌ پلی با محوریت زمان می‌گوید _ رشد ریش، پیری شخصیت و فراموشی توانایی‌ ها
اخبار فوری جنگ

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال هیدئو کوجیما، خالق برجسته سری بازی‌های Metal Gear Solid و Death Stranding، در جدیدترین قسمت از پادکست رسمی‌اش موسوم به KOJI10، به برخی از ایده‌های نوآورانه خود درباره استفاده از “گذر زمان” در بازی‌ها پرداخت.

این ایده‌ها در بسیاری از پروژه‌های قبلی کوجیما الهام‌بخش بوده‌اند، اگرچه برخی هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

جدیدترین اخبار بازی را در آناژورنال بخوانید.

او با اشاره به بازی Metal Gear Solid 3، یادآور شد که در این عنوان اگر بازیکن ساعت کنسول را جلو ببرد، تک‌تیرانداز معروف بازی (The End) به خاطر کهولت سن جان خود را از دست می‌دهد؛ نمونه‌ای خلاقانه از تلفیق زمان با گیم‌پلی.

در ادامه، کوجیما فاش کرد که در یکی از نسخه‌های اولیه بازی Death Stranding 2، ایده‌ای وجود داشته که شخصیت اصلی، سم پورتر بریجز (با بازی نورمن ریدس) با گذشت زمان ریشش بلند شود و بازیکن مجبور باشد آن را اصلاح کند.

این ایده به دلیل نگرانی از تأثیر ظاهر نامرتب بر جذابیت بصری شخصیت، کنار گذاشته شد.

البته کوجیما احتمال استفاده از آن را در آینده رد نکرده است.

سه ایده عجیب دیگر کوجیما با محور زمان:

  1. پیری واقعی شخصیت: شخصیت اصلی به مرور زمان پیر شده و توانایی‌هایش کاهش یابد.
  2. بلوغ آیتم‌ها با زمان: بازیکن باید چیزهایی مانند پنیر یا سرکه بسازد که برای رسیدن به حالت نهایی به زمان واقعی نیاز دارند.
  3. فراموشی توانایی‌ها: در صورت وقفه طولانی در بازی، شخصیت مهارت‌هایش را فراموش می‌کند و ممکن است نتواند بازی را ادامه دهد.

کوجیما اشاره کرد که ایده سوم، می‌تواند بازدارنده‌ای برای افرادی باشد که بازی را برای مدت طولانی کنار می‌گذارند.

این نوآوری‌ها، بار دیگر دیدگاه خاص او را نسبت به طراحی بازی و شبیه‌سازی تجربه انسانی نشان می‌دهند.

سوالات متداول:

۱. ایده‌های گیم‌پلی جدید کوجیما درباره زمان چیست؟
پیری شخصیت با گذشت زمان، رشد ریش، بلوغ آیتم‌ها مثل پنیر، و فراموشی توانایی‌ها در صورت وقفه در بازی از جمله ایده‌های جدید کوجیما هستند.

۲. آیا این ایده‌ها در Death Stranding 2 پیاده‌سازی شده‌اند؟
برخی از این ایده‌ها در مرحله توسعه بررسی شده‌اند اما در نسخه نهایی حضور ندارند؛ با این حال ممکن است در پروژه‌های آینده به کار گرفته شوند.

۳. بازی Death Stranding 2 چه زمانی منتشر می‌شود؟
طبق اعلام رسمی، Death Stranding 2: On the Beach در تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۴ منتشر خواهد شد.

۴. آیا قبلاً هم کوجیما از زمان در گیم‌پلی استفاده کرده است؟
بله؛ در بازی Metal Gear Solid 3، بازیکن می‌توانست با جلو بردن ساعت کنسول، باعث مرگ پیرمرد تک‌تیرانداز شود.

۵. آیا این ایده‌ها ممکن است در بازی‌های آینده دیده شوند؟
بله، کوجیما اعلام کرده که برخی از این مفاهیم هنوز در ذهن او باقی‌ مانده‌اند و احتمال دارد در بازی‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

فاطمه زاده‌محمد، روزنامه‌نگار و تحلیلگر فرهنگی با بیش از ۸ سال تجربه در پوشش اخبار سینمای ایران و رویدادهای فرهنگی است. او با تمرکز بر تحلیل فیلم‌ها و جشنواره‌های سینمایی، مقالات عمیقی ارائه می‌دهد که ترکیبی از دیدگاه‌های فرهنگی و نقدهای حرفه‌ای است.