به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، هیدئو کوجیما، کارگردان مشهور بازیهای ویدیویی، در مصاحبهای با مجله Edge، نسخه دوم بازی محبوبش یعنی Death Stranding 2: On the Beach را با دو دوره تاریخی متفاوت مقایسه کرده است.
او گفته اگر بازی اول نمادی از دوران جاده ابریشم و تلاش برای برقراری ارتباط مسالمتآمیز جهانی بود، نسخه دوم بیشتر تداعیکننده دوره کمپانی هند شرقی است.
جدیدترین اخبار بازی در آناژورنال دنبال کنید.
دورهای که در آن منابع و کالاها آزادانه جابهجا میشدند اما شرکتهای خصوصی نفوذ و قدرت بیشتری نسبت به دولتها داشتند.
کوجیما با اشاره به تغییرات اساسی در گیمپلی، بیان کرده که نسخه دوم بازی تمرکز زیادی بر مبارزه دارد و تعداد سلاحها در بازی افزایش یافته تا بازیکنان آزادی عمل بیشتری در رویارویی با چالشها داشته باشند.
این موضوع تفاوت اصلی بازی دوم با قسمت اول است که بیشتر روی حمل و نقل و اتصال صلحآمیز تمرکز داشت.
او همچنین اشاره کرده که داستان بازی قبل از همهگیری کرونا نوشته شده، اما تأثیر عمیقی از احساس انزوا و بحران آن دوران در روایت بازی دیده میشود.
کوجیما در ادامه گفته که با الهام از دوران کمپانی هند شرقی و تجارت تسلیحات، تلاش کرده تا چالشهای تاریکتر و پیچیدهتر ارتباط جهانی را در بازی نشان دهد.
در پایان، کوجیما با خنده نقل میکند که وقتی به دنبال ورود به دنیای سینما بود، گیرمو دلتورو به او گفته که بهتر است در عرصه بازی بماند و از فیلمسازی دوری کند.
سوالات متداول
۱. هیدئو کوجیما بازی Death Stranding 2 را با چه دوره تاریخی مقایسه کرده است؟
کوجیما نسخه دوم بازی را با دوران کمپانی هند شرقی مقایسه کرده که در آن منابع جهانی جابهجا میشدند اما شرکتهای خصوصی قدرت بیشتری نسبت به دولتها داشتند.
۲. تفاوت اصلی میان نسخه اول و دوم Death Stranding چیست؟
بازی اول تمرکز بر اتصال و حمل و نقل مسالمتآمیز داشت، اما نسخه دوم بیشتر به مبارزه و چالشهای تاریکتر ارتباط جهانی میپردازد.
۳. آیا کرونا روی داستان بازی تأثیر گذاشته است؟
داستان بازی پیش از پاندمی کرونا نوشته شده اما از احساس انزوا و بیماری آن دوران تأثیر گرفته است.
۴. کوجیما چه گفته درباره آزادی بازیکنان در مبارزه؟
کوجیما گفته در بازی جدید بازیکنان آزادی بیشتری برای مبارزه خواهند داشت، مشابه تجربهای که در Metal Gear Solid 2 بود.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها