به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، دیوید گایدر، نویسندهی ارشد سهگانه اصلی سری Dragon Age، در تازهترین اظهارات خود تأکید کرده است که حتی اگر سال ۲۰۱۶ BioWare را ترک نمیکرد، باز هم با تصمیم شرکت مادر یعنی EA برای ساخت نسخهای لایو سرویس از Dragon Age، این استودیو را ترک میکرد.
جدیدترین اخبار بازی در آناژورنال دنبال کنید.
گایدر در گفتوگو با GamesRadar+ توضیح داد که اگر بهجای پیوستن به پروژه شکستخورده Anthem، در Dragon Age باقی میماند، احتمالاً مدت بیشتری در BioWare دوام میآورد.
اما با خروج کارگردان خلاق پروژه، مایک لیدلاو، گایدر نیز تصمیم به جدایی میگرفت. او صریحاً گفت: «نمیتوانم دنیایی را تصور کنم که مایک برود و من بمانم.»
یکی از نقاط عطف این جدایی، لغو پروژه Joplin بود. به گفته گایدر، این لحظه نماد شروع تغییرات بنیادینی در رویکرد EA بود.
او ادامه داد: «وقتی گفتند پروژه داستانمحور رو کنار بذار و یه نسخهی لایو سرویس بساز، من که عاشق RPG سنتی بودم، دیگه نمیتونستم ادامه بدم.»
او در پایان اظهار داشت حتی اگر جایگاه کارگردان خلاق پروژه لایو سرویس Dragon Age را هم به او میدادند، باز هم این پیشنهاد را رد میکرد: «چه قرارداد شیطانیای میشد اون پیشنهاد!»
گایدر با این سخنان، بار دیگر فاصله عمیق میان دیدگاههای خلاقانه خود و سیاستهای تجاری EA را نمایان ساخت؛ فاصلهای که به قیمت ترک یکی از مهمترین فرنچایزهای نقشآفرینی مدرن تمام شد.
سوالات متداول
۱. چرا دیوید گایدر از BioWare جدا شد؟
او در سال ۲۰۱۶ پس از ۱۷ سال، به دلیل نارضایتی از جهتگیری جدید EA به سمت نسخههای لایو سرویس، از BioWare جدا شد.
۲. آیا گایدر به پروژه Dragon Age 4 علاقهمند بود؟
او علاقهمند به نسخههای داستانمحور Dragon Age بود، اما با ایده ساخت نسخه لایو سرویس مخالف بود.
۳. آیا دیوید گایدر از EA ناراضی بود؟
بله، او به خاطر بیتوجهی EA به مکانیکهای سنتی RPG و تمایل به بازیهای آنلاین و لایو سرویس، بارها مخالفت خود را اعلام کرده است.
۴. منظور گایدر از «قرارداد شیطانی» چه بود؟
او از واژه «قرارداد شیطانی» برای توصیف احتمالی که به او پیشنهاد کارگردانی نسخه لایو Dragon Age داده میشد، استفاده کرد؛ چیزی که از نظر او غیرقابل قبول بود.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها