مدیر Larian: بازی Clair Obscur پتانسیل فروش ۱۰ میلیونی دارد!

مدیر انتشارات استودیوی Larian پیش‌بینی کرد بازی Clair Obscur: Expedition 33 می‌تواند بین ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه بفروشد.

مدیر Larian: بازی Clair Obscur پتانسیل فروش ۱۰ میلیونی دارد!
مدیر Larian: بازی Clair Obscur پتانسیل فروش ۱۰ میلیونی دارد!
کانال تلگرام آناژورنال

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال درحالی‌که بازی Clair Obscur: Expedition 33 تنها مدتی کوتاه از عرضه‌اش می‌گذرد، مدیر انتشارات استودیوی تحسین‌شده Larian پیش‌بینی کرده که این عنوان مستقل فرانسوی می‌تواند بین ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه بفروشد.

چنین پیش‌بینی جسورانه‌ای توجه بسیاری از فعالان و تحلیل‌گران صنعت بازی را به این اثر جدید معطوف کرده است.

جدیدترین اخبار بازی را در آناژورنال بخوانید.

مایکل دوز (Michael Douse)، مدیر انتشارات Larian Studios (سازنده سری موفق Baldur’s Gate 3)، اخیراً در حساب X خود به تمجید از بازی RPG فانتزی Clair Obscur: Expedition 33 پرداخت و اعلام کرد این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یکی از پرفروش‌ترین عناوین مستقل سال‌های اخیر را دارد.

او نوشت:

«این بازی حداقل ظرفیت فروش ۶ میلیون نسخه را دارد، اما من باور دارم که می‌تواند به رقم ۸ تا ۱۰ میلیون هم برسد. این موفقیت را برای تیم سازنده که دستاوردی شگفت‌انگیز داشته‌اند، آرزو می‌کنم.»

استودیو فرانسوی Sandfall Interactive که توسعه‌دهنده این عنوان است، تاکنون اعلام کرده که بازی Clair Obscur: Expedition 33 از مرز ۲ میلیون نسخه فروش جهانی عبور کرده و بازخوردهای مثبت کاربران و منتقدان نیز به رشد تقاضا کمک شایانی کرده است.

این بازی در حال حاضر روی پلتفرم‌های PlayStation 5، Xbox Series X|S، PC و همچنین سرویس Game Pass در دسترس قرار دارد.

طراحی هنری منحصربه‌فرد، روایت احساسی و سیستم مبارزاتی مبتنی بر نوبت، از ویژگی‌هایی هستند که این عنوان را به اثری خاص در میان بازی‌های نقش‌آفرینی تبدیل کرده‌اند.

دوز با توجه به سابقه‌اش در هدایت پروژه‌های موفق مانند Divinity: Original Sin و Baldur’s Gate 3، پیش‌بینی‌هایش در مورد آینده بازار، همواره مورد توجه قرار گرفته است.

این بار نیز تحلیل او درباره موفقیت احتمالی Clair Obscur نشانه‌ای از تغییر در اکوسیستم بازی‌های مستقل و رشد ارزش پروژه‌هایی با تمرکز روی کیفیت روایی و طراحی هنری است.

با توجه به تغییر الگوهای مصرف گیمرها، علاقه بیشتر به عناوین داستان‌محور و خلاقانه، و همچنین گسترش بازار سرویس‌هایی مانند Game Pass، احتمال موفقیت تجاری گسترده Clair Obscur: Expedition 33 کاملاً واقع‌گرایانه به نظر می‌رسد.

حضور در لیست بازی‌های پرطرفدار Game Pass می‌تواند نقطه عطفی برای افزایش آگاهی از برند باشد و به فروش بلندمدت آن کمک کند؛ مشابه آنچه برای بازی‌هایی مانند Hades یا Tunic رخ داد.

همچنین موفقیت بازی می‌تواند Sandfall Interactive را به جایگاهی در میان استودیوهای مستقل پرنفوذ سال‌های آینده برساند.

در دوره‌ای که بازی‌های مستقل با خلاقیت و جسارت روایی خود به رقابت با عناوین AAA برخاسته‌اند، Clair Obscur: Expedition 33 با حمایت تحلیلی چهره‌ای مانند مایکل دوز، نه‌تنها به‌عنوان یک اثر خوش‌ساخت، بلکه به‌عنوان یکی از نامزدهای فروش بالای سال مطرح می‌شود.

سوالات متداول:

1. بازی Clair Obscur: Expedition 33 چیست؟
یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی از استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive که در سال 1404 عرضه شده است.

2. بازی روی چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟
پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری X|S، رایانه‌های شخصی و سرویس گیم پس.

3. چه کسی درباره موفقیت بازی اظهارنظر کرده است؟
مایکل دوز، مدیر انتشارات استودیوی Larian.

4. پیش‌بینی فروش بازی Clair Obscur چقدر است؟
بین ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه در بلندمدت، با حداقل پتانسیل فروش ۶ میلیون نسخه.

5. آیا بازی تاکنون فروشی داشته است؟
بله، طبق اعلام رسمی بیش از دو میلیون نسخه تاکنون فروخته شده است.

6. سبک بازی Clair Obscur چیست؟
یک RPG فانتزی با طراحی بصری چشم‌گیر و سیستم مبارزات تاکتیکی.

7. آیا Larian ناشر رسمی بازی است؟
خیر، اما مدیر انتشارات Larian از بازی تمجید کرده و آینده‌ای روشن برای آن پیش‌بینی کرده است.

8. آیا بازی در سرویس Game Pass موجود است؟
بله، این بازی در سرویس Xbox Game Pass نیز ارائه شده است.

9. تیم توسعه‌دهنده بازی کیست؟
استودیو Sandfall Interactive، تیمی مستقل از فرانسه.

10. چه عواملی در موفقیت احتمالی بازی نقش دارند؟
گرافیک بالا، داستان‌سرایی غنی، طراحی هنری خاص و پشتیبانی از چند پلتفرم.

تبلیغ در آناژورنال بنری
فاطمه زاده محمد کارشناس تولید محتوا حدودا 5 سال هست که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنم.