به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال وقتی ایمیلی از یوبیسافت برای همکاری در بازی Assassin’s Creed Shadows به صندوق ورودی ایمیل ساکی اشمیت-هوری رسید، او آن را بیاعتنا پاک کرد.
او نه با فرنچایز Assassin’s Creed آشنایی داشت و نه شرکت یوبیسافت را میشناخت. پس وقتی دوباره ایمیل مشابهی دریافت کرد، باز هم آن را اسپم فرض کرد و پاک کرد.
جدیدترین اخبار بازی را در آناژورنال بخوانید.
او میگوید: «این اتفاق چند بار تکرار شد تا جایی که یوبیسافت برای اطمینان از وجود من با دانشگاه تماس گرفت.
بعد از مداخله همکاران و همچنین شوهرم که گیمر بود و گفت Assassin’s Creed خیلی معروف است، پاسخ دادم و متوجه شدم این درخواست کلاهبرداری نیست.»
در ماهها و سالهای بعد، اشمیت-هوری به خوبی با Assassin’s Creed آشنا شد، اما همزمان چالشهای کار روی یک بازی ویدئویی که هدف حملات فرهنگی قرار میگیرد را هم تجربه کرد.
حضور آنلاین، فعالیتهای دانشگاهی و هویت نژادیاش که دلیل انتخابش توسط یوبیسافت بود، دستاویز حملات و آزارها شد.
اما داستان این نیست که چطور مورد آزار قرار گرفت، بلکه داستان چگونگی مقاومت و مقابله او با این فشارها و نتایج غیرمنتظرهاش است.
اشمیت-هوری توضیح میدهد که ابتدا یوبیسافت نمیدانست او تا چه حد میتواند مفید باشد. او استاد دانشگاه دارتموث و متخصص ادبیات و فرهنگ ژاپن است اما قبلا در پروژه بازیهای ویدئویی مشارکت نکرده بود.
او میگوید: «کار من تحقیق در موضوعاتی بود که نمیتوان فقط با جستجوی ساده گوگل به آنها رسید.» مثلاً بررسی عکسهایی از معابد بودایی یا نحوه رفتار گروههای مختلف در قرن ۱۶.
یوبیسافت پس از دیدن دانش او، از او خواست که نزدیکتر با تیم نویسندگان بازی همکاری کند و متن بازی را برای اشتباهات تاریخی و مسائل حساس فرهنگی بررسی کند.
البته چون این اولین تجربهاش در بازیسازی بود، کار کردن با بازیای که شخصیتهایش میتوانند مثل نینجاها بپرند و صدها متر روی کاه بپرند، کمی چالشبرانگیز بود.
او میگوید: «گاهی مجبور بودیم به خاطر جنبههای داستانی، در جزئیات تاریخی کوتاه بیاییم.»
سوالات متداول:
پروژه Assassin’s Creed Shadows چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
Assassin’s Creed Shadows یکی از نسخههای جدید سری بازیهای Assassin’s Creed است که تمرکز زیادی بر تاریخ و فرهنگ ژاپن دوره سنگوکو دارد.
این بازی تلفیقی از روایت تاریخی دقیق و گیمپلی اکشن است که با همکاری پژوهشگران معتبر مانند ساکی اشمیت-هوری تلاش میکند تا تجربهای واقعی و جذاب برای بازیکنان خلق کند.
نقش ساکی اشمیت-هوری در توسعه Assassin’s Creed Shadows چه بود؟
ساکی اشمیت-هوری به عنوان پژوهشگر فرهنگی و استاد دانشگاه دارتموث، مسئولیت بررسی صحت تاریخی، تحلیل فرهنگ ژاپنی و اصلاح محتوای بازی برای جلوگیری از نادرستیهای تاریخی و حساسیتهای فرهنگی را بر عهده داشت.
او با تیم نویسندگان و توسعهدهندگان همکاری نزدیک داشت تا بازی هم دقیق و هم سرگرمکننده باشد.
چه چالشهایی ساکی اشمیت-هوری در همکاری با Ubisoft داشت؟
یکی از چالشهای اصلی، مقابله با واکنشهای منفی و حملات آنلاین بود که به دلیل هویت و حضور او در پروژه صورت گرفت.
علاوه بر این، نیاز به ایجاد تعادل بین دقت تاریخی و گیمپلی جذاب باعث شد برخی جزئیات بهصورت سازشی در بازی لحاظ شوند.
چگونه Ubisoft از دقت تاریخی در بازی Assassin’s Creed Shadows اطمینان حاصل میکند؟
Ubisoft با همکاری کارشناسان و پژوهشگران تخصصی در زمینههای مختلف، از جمله تاریخ و فرهنگ ژاپن، صحت محتوای بازی را بررسی میکند.
استفاده از منابع موثق و بازبینیهای مکرر باعث میشود تا بازی نه تنها جذاب بلکه از نظر تاریخی معتبر باشد.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها