به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، اگر قرار بود فقط یک پیکاپ از تمام خودروهایی که امسال رانندگی کردم انتخاب کنم، شورولت کلرادو ZR2 بایسون ۲۰۲۵ بدون شک انتخاب اولم بود — هرچند این خودرو هم لحظاتی برایم ساخت که هم عاشقش شدم و هم کمی عصبانی!
جدیدترین اخبار خودرو در آناژورنال دنبال کنید.
این ماشین همون لحظهای که نزدیکش میشی، فریاد میزنه «من معمولی نیستم!» گلگیرهای عضلانی، تایرهای غولپیکر ۳۵ اینچی و یک کاپوت برجسته، شما رو یاد خودروهایی میندازه که برای نبرد ساخته شدن، نه برای خرید آخر هفته!
سیستم تعلیق DSSV که مخصوص آفرود طراحی شده، در مسیرهای صخرهای و خاکی، نرم و هوشمندانه عمل میکنه.
وقتی حالت رانندگی “Baja” رو فعال میکنی، واقعاً احساس میکنی پشت یک ماشین مسابقه بیابانی نشستی. نه میکوبه، نه میلرزه — فقط میره جلو.
با اون همه ظاهر وحشی و قدرت زیاد، انتظار داشتم توی خیابون مثل یه هیولا رفتار کنه. ولی برعکس، رانندگی باهاش توی شهر راحتتر از اونیه که فکر میکنی.
فرمانپذیریش خوبه، شتاب کافی داره و حتی توی پیچها حس امنیت میده.
فضای داخلی ساده ولی کاربردیه. یه صفحهنمایش بزرگ داری با Google Built-In، چند کلید فیزیکی کاربردی مثل کنترل دیفرانسیل، تهویه و … اما خب، یهسری پلاستیک براق بیکیفیت هم هست که حس لوکس بودن رو کم میکنه. صندلیها راحتن ولی کاش ساپورت پهلوهاش بیشتر بود، مخصوصاً توی پیچها.
بدترین بخش ماجرا همینه. شورولت تصمیم گرفته لاستیک زاپاس رو بفرسته پشت شیشه عقب سمت راننده نصب کنه!
نتیجه؟ تقریباً ۶۰ درصد دید عقب کور میشه. تازه، خبری هم از آینه عقب دیجیتال نیست. اینجا واقعاً ناامید شدم.
در تستهای ما، حدود ۱۴.۷ مایل بر گالن سوخت مصرف کرد — کمی پایینتر از عدد رسمی (۱۶ MPG)، ولی با توجه به استفاده زیاد در مسیرهای آفرود، قابل درکه.
در بازاری که تویوتا تاکوما TRD Pro، فورد رنجر و جیامسی کانیون حضور دارن، بایسون تونسته با ظاهر منحصربهفرد و قابلیت آفرود عالی خودش رو از بقیه متمایز کنه.
شورولت کلرادو ZR2 بایسون ۲۰۲۵ میتونه هم دلربا باشه، هم گاهی اعصابخردکن.
اما اگر دنبال یه پیکاپ واقعی برای دل طبیعت هستی که توی شهر هم راه بیاد، این بایسون ارزش نگاه دوباره رو داره — حتی اگر به خاطر اون لاستیک زاپاس گاهی بخوای سرتو بکوبی به دیوار!
سوالات متداول
شورولت کلرادو ZR2 بایسون ۲۰۲۵ برای چه کسانی مناسبه؟
برای عاشقان آفرود که در عین حال یه ماشین راحت هم برای رانندگی روزمره میخوان، این پیکاپ یه انتخاب وسوسهکنندهست.
عملکرد آفرود بایسون چطوره؟
عالی! سیستم تعلیق DSSV و حالت رانندگی “Baja” باعث شده که تو مسیرهای صخرهای و خاکی مثل یه قهرمان ظاهر بشه.
رانندگی باهاش توی شهر سخته؟
نه اصلاً. برخلاف ظاهر وحشیاش، فرمانپذیری خوبی داره و رانندگی باهاش توی خیابونها کاملاً روان و راحته.
کابین داخلیش چطوره؟
ساده ولی کاربردیه. صندلیها راحتن و امکانات مدرن مثل Google Built-In رو داره، ولی کیفیت بعضی پلاستیکها میتونست بهتر باشه.
بزرگترین نقطهضعفش چیه؟
بدون شک محل نصب لاستیک زاپاس! دید عقب رو تا حد زیادی کور کرده و خبری از آینه دیجیتال هم نیست.
مصرف سوختش چقدره؟
تو تستهای واقعی حدود ۱۴.۷ مایل بر گالن بوده که با توجه به استفاده آفرودی عدد قابل قبولی محسوب میشه.
در مقایسه با رقبا مثل تاکوما و رنجر چطوره؟
از نظر ظاهر و توانایی آفرود، بایسون واقعاً خاصتره و یه سر و گردن بالاتره، ولی ممکنه در کیفیت کابین یا امکانات بعضی رقبا جلو بزنن.
برای رانندگی روزمره مناسبه؟
بله، تعلیق هوشمند و راحتی داخل کابین باعث میشه بشه ازش توی روزمره هم استفاده کرد، البته اگه با ابعاد بزرگش کنار بیای.
آیا ارزش خرید داره؟
اگه دنبال یه پیکاپ خاص و ماجراجو هستی که تو شهر هم اذیتت نکنه، قطعاً ارزش بررسی داره.
کِی به بازار عرضه میشه؟
طبق برنامه، شورولت کلرادو ZR2 بایسون مدل ۲۰۲۵ تا پایان امسال وارد نمایندگیها میشه.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها