آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو؛ شاهکاری خاص فقط برای یک نفر!

طراحی زگاتو برای آلفارومئو 8C Competizione با الهام از سبک کلاسیک "دم بریده"، در قالب نسخه‌ای منحصربه‌فرد برای یک کلکسیونر ایتالیایی، در رویداد Villa d’Este معرفی شد.

آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو؛ شاهکاری خاص فقط برای یک نفر!
آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو؛ شاهکاری خاص فقط برای یک نفر!
📢 تبلیغات در آناژورنال
کانال تلگرام آناژورنال

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، در یک اتفاق ویژه در نمایشگاه خودروی Concorso d’Eleganza Villa d’Este، کمپانی طراحی مشهور زگاتو از نسخه‌ای منحصر به‌فرد از آلفارومئو 8C رونمایی کرد که همگان را شگفت‌زده کرد: Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato.

این خودرو با الهام از طراحی‌های کلاسیک و بازتولید زبان طراحی زگاتو، تنها برای یک کلکسیونر خاص ساخته شده و هیچ نسخه دیگری از آن تولید نخواهد شد.

بدنه‌ی این نسخه خاص با استفاده از شاسی فیبرکربنی مدل 8C Competizione ساخته شده، اما طراحی ظاهری آن کاملاً تغییر کرده است.

مهم‌ترین تحول، عقب خودروست که به سبک «دو دُم» یا DoppiaCoda طراحی شده؛ ترکیبی از فرم دم‌بریده‌ی کلاسیک (Coda Tronca) و فرم نرم و جمع‌وجور که در نتیجه ظاهری آیرودینامیک و خاص به خودرو بخشیده است.

آندریا زگاتو، مدیرعامل این شرکت، درباره طراحی جدید می‌گوید: «در پروژه AGTZ Twin Tail، دو سبک طراحی قابل‌تبدیل را تست کردیم، اما این بار در 8C DoppiaCoda، هر دو سبک را در یک قالب ترکیب کردیم تا هم فرم زیبا حفظ شود و هم عملکرد بالا.»

آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو
آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو

از نظر فنی، هرچند اطلاعات تازه‌ای اعلام نشده، اما گفته می‌شود پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری معروف ساخت فراری/مازراتی در دل این خودرو باقی مانده است؛ موتوری که در نسخه‌های قبلی ۸C، شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۴.۲ ثانیه و قدرتی نزدیک به ۴۴۴ اسب بخار داشت.

طراح ارشد زگاتو، نوریهیکو هارادا نیز اشاره کرده که اعمال سبک «wing tronca» روی یک گرند تورر لوکس مثل 8C، ریسک زیادی داشت اما نتیجه نهایی به گونه‌ای درآمد که نه‌تنها زیبا، بلکه از نظر عملکرد هم بسیار بهینه است.

در نهایت، تنها یک نفر در دنیا مالک این اثر هنری منحصر به‌فرد خواهد بود؛ خودرویی که نه‌تنها یک ماشین، بلکه یک تندیس متحرک از تلفیق هنر، مهندسی و سبک کلاسیک ایتالیایی‌ است.

آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو
آلفارومئو 8C دوبیادُم زگاتو

سوالات متداول

خودروی Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato چیست؟
این خودرو نسخه‌ای منحصربه‌فرد و سفارشی از مدل معروف آلفارومئو 8C Competizione است که با طراحی جدید توسط استودیو زگاتو برای یک کلکسیونر ساخته شده.

چرا این مدل «DoppiaCoda» نام دارد؟
نام DoppiaCoda به معنی «دو دُم» است که به طراحی خاص عقب خودرو با تلفیقی از سبک دم بریده کلاسیک و فرم گرد زگاتو اشاره دارد.

آیا مشخصات فنی این مدل با نسخه اصلی فرق دارد؟
طبق اطلاعات فعلی، موتور V8 ۴.۷ لیتری فراری/مازراتی در این نسخه نیز حفظ شده و احتمالاً قدرت ۴۴۴ اسب بخار دارد.

این خودرو برای چه کسی ساخته شده؟
فقط یک نسخه از این مدل تولید شده که به سفارش و مالکیت یک کلکسیونر خاص ایتالیایی درآمده است.

طراحی جدید زگاتو چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد؟
زگاتو بخش عقب را با الهام از سبک دم‌بریده (Coda Tronca) بازطراحی کرده و ویژگی‌های آیرودینامیکی خاصی به آن بخشیده که باعث تمایز کامل ظاهری این مدل شده است.

تبلیغ در آناژورنال بنری
آیدا رادور کارشناس تولید محتوا، حدود سال هست که در زمینه تولید محتوا، خبر نویسی فعالیت میکنم