برداشت ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی پرسپولیس از حساب دو بانک سهامدار؛ جزئیات و پیامدهای مالی مهم

برداشت بدهی مالیاتی باشگاه پرسپولیس به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از حساب دو بانک سهامدار، ناشی از عدم پرداخت تعهدات سازمان خصوصی‌سازی است.

برداشت ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی پرسپولیس از حساب دو بانک سهامدار؛ جزئیات و پیامدهای مالی مهم
برداشت ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی پرسپولیس از حساب دو بانک سهامدار؛ جزئیات و پیامدهای مالی مهم
📢 تبلیغات در آناژورنال
کانال تلگرام آناژورنال

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال در اواخر فروردین‌ماه امسال، «فرهیختگان» در واکنش به خبر پرداخت بدهی مالیاتی سنگین باشگاه پرسپولیس، گزارش داد که این بدهی در واقع توسط اداره مالیات از حساب برخی بانک‌های عضو کنسرسیوم سهامداران باشگاه برداشت شده است و این موضوع نمی‌تواند به عنوان دستاوردی بزرگ توسط مدیریت باشگاه پرسپولیس مطرح شود.

جدیدترین اخبار ورزشی را در آناژورنال بخوانید.

در آن زمان، باشگاه پرسپولیس جوابیه‌ای به «فرهیختگان» ارسال کرد، اما روز گذشته علی فیروزی، معاون سرمایه‌گذاری بانک شهر، در حضور خبرنگاران، ضمن بیان گلایه از سازمان خصوصی‌سازی به دلیل عمل نکردن به تعهدات مالی خود در قبال پرداخت بدهی مالیاتی باشگاه، توضیح داد که به همین دلیل مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از حساب دو بانک سهامدار باشگاه برداشت شده است.

فیروزی با روشن کردن این موضوع به هواداران پرسپولیس تاکید کرد که این اتفاق نباید به عنوان موفقیتی برای مدیریت باشگاه قلمداد شود، بلکه ناشی از مشکلات مالی و تعهدات سازمان خصوصی‌سازی است.

سوالات متداول:

چرا بدهی مالیاتی پرسپولیس از حساب دو بانک برداشت شد؟
به دلیل تعهدات سازمان خصوصی‌سازی که نتوانست به موقع پرداخت بدهی مالیاتی باشگاه را انجام دهد، اداره مالیات مستقیماً از حساب دو بانک سهامدار باشگاه برداشت کرد.

آیا این برداشت به معنای موفقیت مالی باشگاه پرسپولیس است؟
خیر، این برداشت نشان‌دهنده مشکلات مالی و تعهدات ناپایدار سازمان خصوصی‌سازی است و نباید به عنوان موفقیت مدیریت باشگاه تلقی شود.

چه میزان از حساب دو بانک برداشت شده است؟
مبلغ برداشت شده حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

واکنش بانک‌ها به این موضوع چه بوده است؟
مسئولان بانک‌ها از عدم پرداخت تعهدات توسط سازمان خصوصی‌سازی گلایه‌مند هستند و این برداشت را اقدامی ناخواسته می‌دانند.

تبلیغ در آناژورنال بنری
فاطمه زاده محمد کارشناس تولید محتوا حدودا 5 سال هست که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنم.