به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، لندروور اعلام کرده است که نسخه تمام الکتریکی رنجروور به تولید نزدیکتر شده و پروتوتایپهای آن پس از طی بیش از ۷۲ هزار کیلومتر، موفقیتآمیز دومین فصل آزمایشهای خود را در شرایط آبوهوای سرد شمال اروپا پشت سر گذاشتهاند.
این آزمایشها به ویژه روی سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته “ThermAssist” تمرکز داشته است که به کاهش مصرف انرژی گرمایشی تا ۴۰ درصد کمک میکند.
جدیدترین اخبار تکنولوژی را در آناژورنال بخوانید.
این سیستم با بازیابی حرارت، گرمایش سیستم پیشرانه یا کابین را در دماهای پایین تأمین کرده و باعث افزایش برد حرکتی و بهبود کارایی خودرو میشود.
رنجروور الکتریک علاوه بر سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته، از فناوریهای دیگری همچون سیستم تعلیق بادی و حالت رانندگی با یک پدال بهره میبرد.
این سیستم، که در خودروهای برقی رایج است، به راننده امکان میدهد تا تنها با پدال گاز رانندگی کند و سیستم احیای انرژی ترمزها با برداشتن پا از پدال فعال میشود.
ترکیب این سیستم با فناوری Terrain Response، رنجروور الکتریک را برای رانندگی آفرود نیز آماده کرده است.
این خودرو همچنین به اولین باتری طراحی و ساختهشده توسط لندروور مجهز است که ظرفیت ۱۱۷ کیلووات ساعت دارد و از ۳۴۴ سلول در چیدمان دوطبقهای تشکیل شده است.
این باتری برای بهینهسازی چگالی انرژی، برد حرکتی و سرعت شارژ طراحی شده و به خودرو عملکردی روان و لوکس را تضمین میکند.
رنجروور الکتریک از سیستم چهارچرخ محرک با “فناوری دینامیک هوشمند سیستم انتقال قدرت” بهره میبرد که گشتاور محور عقب را از صفر تا صد درصد تنظیم میکند تا از لغزش جلوگیری کند.
این سیستم میتواند در کمتر از ۵۰ میلیثانیه به تغییرات چسبندگی واکنش نشان دهد، که این سرعت تا ۱۰۰ برابر سریعتر از خودروهای بنزینی است.
طبق گزارشها، رنجروور الکتریک از قوای محرکه دو موتوره چهارچرخ محرک با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد.
این مشخصات باعث میشود که رنجروور الکتریک از مدلهای بنزینی مانند P530 با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری قویتر باشد.
رنجروور الکتریک با این ویژگیها و قدرت فنی، استانداردهای جدیدی را در دنیای شاسیبلندهای لوکس برقی معرفی خواهد کرد.
سوالات متداول:
رنجروور الکتریک چه قدرتی دارد؟
رنجروور الکتریک از دو موتور برقی چهارچرخ محرک با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد که آن را حتی از مدل P530 با موتور V8 بنزینی قویتر میکند.
باتری رنجروور الکتریک چه مشخصاتی دارد؟
باتری رنجروور الکتریک دارای ظرفیت ۱۱۷ کیلووات ساعت است که از ۳۴۴ سلول در چیدمان دوطبقهای ساخته شده است.
این باتری برای بهینهسازی چگالی انرژی، برد حرکتی و سرعت شارژ طراحی شده است.
رنجروور الکتریک در شرایط آبوهوایی سرد چگونه عمل میکند؟
این خودرو موفقیتآمیز دومین فصل آزمایشهای خود را در شرایط آبوهوای سرد در شمال اروپا به پایان رسانده است.
سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته ThermAssist در این شرایط به کاهش مصرف انرژی گرمایشی تا ۴۰ درصد و حفظ کارایی سیستم پیشرانه یا کابین در دماهای پایین کمک میکند.
چه فناوریهایی در رنجروور الکتریک برای رانندگی آفرود وجود دارد؟
رنجروور الکتریک از سیستم تعلیق بادی و حالت رانندگی با یک پدال بهره میبرد که به راننده اجازه میدهد تنها با پدال گاز رانندگی کند.
همچنین، فناوری Terrain Response این خودرو را برای رانندگی آفرود نیز آماده کرده است.
آیا رنجروور الکتریک از فناوری چهارچرخ محرک بهره میبرد؟
بله، رنجروور الکتریک از سیستم چهارچرخ محرک با “فناوری دینامیک هوشمند سیستم انتقال قدرت” بهره میبرد که گشتاور محور عقب را از صفر تا صد درصد تنظیم میکند تا از لغزش جلوگیری کند و به سرعت به تغییرات چسبندگی واکنش نشان دهد.
چه مدت زمانی طول میکشد تا رنجروور الکتریک از لحاظ فنی به مرحله تولید برسد؟
رنجروور الکتریک به تولید نزدیکتر شده و پروتوتایپهای آن تاکنون بیش از ۷۲ هزار کیلومتر را طی کردهاند و آزمایشهای خود را در شرایط سخت تکمیل کردهاند. به نظر میرسد که خودرو به زودی وارد مرحله تولید خواهد شد.
آیا تغییرات سیستم پیشرانه و باتری موجب کاهش برد حرکتی میشود؟
با توجه به ویژگیهای پیشرفته باتری و سیستمهای حرارتی و مدیریتی، برد حرکتی این خودرو همچنان بهینهسازی شده است و این تغییرات به افزایش کارایی و عملکرد بهتر خودرو در شرایط مختلف کمک کرده است.
آیا رنجروور الکتریک برای استفاده شهری مناسب است؟
بله، رنجروور الکتریک با توجه به سیستمهای پیشرفته خود و طراحی لوکس، برای استفاده شهری و جادهای مناسب است.
علاوه بر این، فناوریهای آفرود این خودرو آن را برای استفاده در مسیرهای خارج از جاده نیز آماده میسازد.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها