به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال مایکروسافت با انتشار بازیهای انحصاری ایکسباکس روی پلیاستیشن، به نتایج شگفتانگیزی دست یافته و حالا بزرگترین ناشر روی کنسول رقیب محسوب میشود.
جدیدترین اخبار تکنولوژی را در آناژورنال بخوانید.
رشد تاریخی فروش بازی های ایکس باکس در پلی استیشن
در گزارش مالی سهماههی اخیر، مایکروسافت عملکرد قابلتوجهی در بخش بازیها ثبت کرده است.
ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد که مایکروسافت هماکنون «بزرگترین ناشر بازی روی پلیاستیشن» است؛ عنوانی که تا پیش از این برای بسیاری غیرقابل تصور بود.
این موفقیت نتیجهی انتشار هدفمند بازیهایی همچون DOOM: The Dark Ages، Forza Horizon 5 و Indiana Jones روی پلتفرم پلیاستیشن است. این بازیها با استقبال گسترده در پیشخرید و نصب اولیه مواجه شدهاند.
تحلیل عملکرد مالی ایکس باکس؛ رشد درآمد خدمات و محتوا
درآمد حاصل از محتوای دیجیتال و خدمات ایکسباکس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته و پرفروشترین فصل سوم تاریخ این برند رقم خورده است.
فروش نرمافزارها و سرویسهای گیمینگ مایکروسافت نیز ۶ درصد رشد داشته که نشاندهندهی موفقیت سیاست “انتشار فراتر از پلتفرم انحصاری” است.
سیاست جهانی سازی برند ایکس باکس؛ از سونی تا نینتندو
مایکروسافت نشان داده که محدود کردن بازیها به پلتفرم اختصاصی دیگر کارساز نیست.
انتشار برخی بازیها روی پلیاستیشن و در آینده روی نینتندو سوییچ ۲ گواه استراتژی جدید و فراگیر این شرکت است.
در نمایشگاه Xbox Showcase 2025 که قرار است ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ برگزار شود، مایکروسافت برنامههای آیندهی خود برای تمام پلتفرمهای محبوب از جمله پلیاستیشن را رونمایی خواهد کرد.
سوالات متداول:
1. آیا مایکروسافت واقعاً ناشر اول پلیاستیشن شده است؟
بله، طبق آمار رسمی ارائهشده در گزارش مالی اخیر، مایکروسافت اکنون بزرگترین ناشر بازی روی پلیاستیشن است که این موفقیت از طریق بازیهایی مانند فورتزا، ایندیانا جونز و DOOM بهدست آمده است.
2. دلیل موفقیت ایکسباکس روی پلیاستیشن چیست؟
انتشار بازیهای انحصاری سابق ایکسباکس روی پلیاستیشن و استقبال گسترده کاربران این پلتفرم باعث شد تا فروش و پیشفروش بازیها رشد چشمگیری داشته باشد.
3. آیا مایکروسافت قصد دارد بازیهای بیشتری برای پلیاستیشن منتشر کند؟
بله، در Xbox Showcase آینده که در خرداد ۱۴۰۴ برگزار میشود، مایکروسافت قرار است برنامههای آیندهاش برای پلیاستیشن، ایکسباکس و نینتندو سوییچ ۲ را اعلام کند.
4. این استراتژی برای گیم پس چه معنایی دارد؟
مایکروسافت قصد دارد با انتشار بازیهای بزرگ روی پلتفرمهای متنوع، کاربران بیشتری را جذب کرده و گیم پس را به سرویس پیشتاز صنعت بازی تبدیل کند.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها