به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال هیوندای Ioniq 5 2025 با قابلیتهای جدید وارد بازار شده، اما بهنظر میرسد در تطابق با شبکه شارژ تسلا مشکلاتی داشته باشد.
این خودرو از درگاه شارژ NACS تسلا استفاده میکند، ولی هنگام استفاده از سوپرشارژرهای تسلا، کابلهای کوتاه مانع از شارژ راحت میشوند.
مشکل اصلی اینجاست که درگاه شارژ در مدلهای هیوندای در قسمت عقب سمت سرنشین قرار دارد، در حالی که تسلا توصیه کرده است که محل درگاه شارژ در سمت راننده یا جلوی خودرو قرار گیرد.
این تفاوت باعث شد که هنگام آزمایش، کابلها به سختی به خودرو متصل شوند. برای رفع این مشکل، هیوندای در آینده به ایستگاههای شارژ V4 تسلا امیدوار است که کابلهای بلندتری ارائه دهند.
با این حال، دارندگان هیوندای Ioniq 5 میتوانند از ایستگاههای CCS برای شارژ استفاده کنند و زمان شارژ سریعتر از تسلا خواهد بود.
البته این مشکل برای کسانی که دسترسی به ایستگاههای CCS ندارند، ممکن است محدودیتهایی ایجاد کند.
در نهایت، این تغییرات بخشی از تلاشهای هیوندای برای هماهنگی بیشتر با استاندارد شارژ تسلا است، که به نظر میرسد در آیندهای نزدیک اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.
سوالات متداول:
1. آیا هیوندای Ioniq 5 2025 با درگاه شارژ تسلا به مشکل میخورد؟
بله، درگاه شارژ تسلا در مدل 2025 هیوندای Ioniq 5 به دلیل فاصله کوتاه کابلها با مشکلاتی روبرو میشود.
2. آیا هیوندای Ioniq 5 2025 قادر به شارژ سریع است؟
بله، این مدل از درگاه CCS استفاده میکند که امکان شارژ از 10% به 80% را در 20 دقیقه فراهم میکند.
3. آیا تغییرات جدید در Ioniq 5 2025 عملکرد بهتری در شارژ تسلا به ارمغان میآورد؟
بهزودی با ایستگاههای شارژ V4 تسلا، این مشکلات حل خواهد شد و کابلهای بلندتر بهبود خواهند یافت.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها