به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال پس از انتشار ویدیویی جنجالی توسط یک بلاگر خودرویی در چین که ضریب درگ سدان الکتریکی آواتر ۱۲ را بالاتر از مقدار اعلامشده توسط سازنده دانست، برند آواتر بهصورت رسمی وارد میدان شد.
این برند که حاصل همکاری چانگان، هواوی و CATL است، یک آزمایش زنده در تونل باد برگزار کرد و حتی از ایلان ماسک برای حضور در این تست دعوت نمود.
جدیدترین اخبار تکنولوژی را در آناژورنال بخوانید.
در این آزمایش که در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و تحت سناریوهای مختلف انجام شد، ضریب درگ ۰.۲۱۷ Cd با آینههای دیجیتال و چرخهای آیرودینامیک بهدست آمد.
با تغییر چرخها، آینهها و باز کردن ورودی هوای جلو، ضریب درگ تا ۰.۲۷۴۳ Cd افزایش یافت؛ نزدیک به عدد ۰.۲۸ Cd ادعایی بلاگر.
این ماجرا علاوهبر روشنکردن تفاوتهای فنی بسته به شرایط خودرو، به نبود استاندارد ملی اجباری برای تست مقاومت هوا در صنعت خودروی چین نیز اشاره داشت.
کارشناسان هشدار دادند که خودروسازان ممکن است از دادههای آزمایشگاهی یا نمونههای سفارشی برای ارائه آمار جذاب استفاده کنند.
سوالات متداول:
آیا ضریب درگ اعلامی آواتر ۱۲ صحیح است؟
بله، در شرایط بهینه با چرخهای خاص و آینه دیجیتال، ضریب درگ ۰.۲۱۷ Cd تأیید شده است.
چرا عدد اعلامی بلاگر بالاتر بود؟
بلاگر از شرایط متفاوتی برای تست استفاده کرده بود که در آن، ورودی هوا باز و آینهها معمولی بودند.
آیا ایلان ماسک واقعاً در تست شرکت کرد؟
خیر، تنها دعوت رسمی از او انجام شد. ماسک پیشتر ویدئوی بلاگر را بازنشر کرده بود.
آیا تفاوت در ضرایب درگ طبیعی است؟
بله، عوامل مختلفی مانند تایر، آینه، ارتفاع و حتی زاویه شیب بدنه تأثیرگذارند.
آیا آواتر قصد دارد از بلاگر شکایت کند؟
تاکنون شکایتی مطرح نشده اما برند آواتر محتوای منتشرشده را نادرست خوانده است.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها