اپل نام سرویس تبلیغاتی خود را به Apple Ads تغییر داد | آغاز فصل تازه‌ای در تبلیغات اپلیکیشن‌ها

اپل نام سرویس تبلیغاتی خود را از Search Ads به Apple Ads تغییر داد. این تغییر نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی اپل در اپ استور است.

اپل نام سرویس تبلیغاتی خود را به Apple Ads تغییر داد | آغاز فصل تازه‌ای در تبلیغات اپلیکیشن‌ها
اپل نام سرویس تبلیغاتی خود را به Apple Ads تغییر داد | آغاز فصل تازه‌ای در تبلیغات اپلیکیشن‌ها
کانال تلگرام آناژورنال

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال اپل به‌طور رسمی اعلام کرد که با هدف گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی خود، نام سرویس تبلیغاتی‌اش را از Search Ads به Apple Ads تغییر داده است.

این تغییر نام نشان‌دهنده تحول بزرگی در استراتژی تبلیغات اپل و گسترش آن فراتر از نتایج جست‌وجوی ساده در اپ استور است.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در رسانه تحلیلی خبری آناژورنال بخوانید.

سرویس تبلیغاتی اپل از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را با نمایش تبلیغات در بالای نتایج جست‌وجو در اپ استور آغاز کرد.

اما حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند تبلیغات خود را در بخش‌های متنوعی از اپ استور، از جمله تب Today، تب جست‌وجو و بخش You Might Also Like قرار دهند.

اپل در اطلاعیه‌ای که برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده، اعلام کرده است:

«با توجه به افزایش جایگاه‌های تبلیغاتی و گسترش خدمات، دیگر نام Search Ads بازتاب‌دهنده کامل این خدمات نیست. به همین دلیل، نام Apple Ads را انتخاب کرده‌ایم تا نمایانگر چشم‌انداز وسیع‌تری باشد.»

همچنین شایعاتی مطرح شده که نشان می‌دهد اپل در حال بررسی امکان افزودن تبلیغات به سرویس‌هایی مانند Apple Maps است؛ تغییری که در صورت تحقق، جایگاه اپل را به‌عنوان یکی از بازیگران مهم بازار تبلیغات دیجیتال تقویت می‌کند.

سوالات متداول:

1. چرا اپل نام سرویس تبلیغاتی خود را تغییر داد؟

اپل به دلیل گسترش سرویس‌های تبلیغاتی فراتر از جست‌وجوی ساده در اپ استور، نام Search Ads را به Apple Ads تغییر داد تا بهتر بازتاب‌دهنده دامنه خدمات فعلی و آینده آن باشد.

2. Apple Ads دقیقاً چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

Apple Ads به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌های خود را در قسمت‌های مختلف اپ استور از جمله تب Today، نتایج جست‌وجو، و پیشنهادهای مشابه (You Might Also Like) تبلیغ کنند.

3. آیا اپل قصد دارد تبلیغات را به سرویس‌های دیگر مانند Apple Maps اضافه کند؟

بله، طبق گزارش‌های غیررسمی، اپل ممکن است تبلیغات را به سرویس‌هایی مانند Apple Maps نیز اضافه کند، اما هنوز این موضوع به‌طور رسمی تأیید نشده است.

4. این تغییر نام چه تأثیری بر توسعه‌دهندگان دارد؟

توسعه‌دهندگان باید از این پس سرویس تبلیغاتی اپل را با نام جدید Apple Ads دنبال کنند. از نظر کارکرد و سیستم تبلیغات، تغییر خاصی صورت نگرفته و بیشتر جنبه برندسازی دارد.

تبلیغ در آناژورنال بنری
فاطمه زاده محمد کارشناس تولید محتوا حدودا 5 سال هست که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنم.