رقابت تند میان غول‌ های تکنولوژی ادامه دارد!

OpenAI پیشنهاد خرید ایلان ماسک را رد کرد و اعلام کرد که این اقدام برای مختل کردن رقابت است. آیا این جنگ سرنوشت‌ساز بین غول‌های تکنولوژی به نفع انسانیت خواهد بود؟

رقابت تند میان غول‌ های تکنولوژی ادامه دارد!

به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال هیات مدیره OpenAI به‌طور یکپارچه پیشنهاد خرید ایلان ماسک برای خرید این سازمان غیرانتفاعی را رد کرد.

در بیانیه‌ای که در حساب رسمی OpenAI در X منتشر شد، برت تیلور، رئیس هیات مدیره، از این پیشنهاد به‌عنوان تلاشی برای مختل کردن رقابت یاد کرد و تأکید کرد که OpenAI برای فروش نیست.

موسسین xAI و گروهی از سرمایه‌گذاران اخیراً پیشنهاد خرید OpenAI به مبلغ 97.4 میلیارد دلار ارائه کرده بودند که توسط سام آلتمان، مدیرعامل OpenAI و هیات مدیره آن سریعاً رد شد.

در این پیشنهاد هیچ ارزیابی‌ای از ارزش OpenAI نشده بود و عنوان شد که این سازمان غیرانتفاعی هرگز برای فروش نخواهد بود.

این حرکت ایلان ماسک و پیگیری شکایت قانونی‌اش علیه OpenAI و آلتمان، در پی شکایت از رفتارهای ضد رقابتی و کلاهبرداری از سوی شرکت OpenAI مطرح شده است.

از سوی دیگر، این درگیری‌ها باعث کشمکش‌های بیشتری در دنیای هوش مصنوعی و رقابت میان این دو غول تکنولوژی شده است.

سوالات متداول:

1. چرا OpenAI پیشنهاد خرید ایلان ماسک را رد کرد؟

OpenAI اعلام کرده است که این پیشنهاد به‌عنوان تلاشی برای مختل کردن رقابت در نظر گرفته شده است و هیات مدیره آن به‌طور یکپارچه رد کرده است.

2. ایلان ماسک چه چیزی را در این پیشنهاد مطرح کرده بود؟

ماسک به همراه xAI و گروهی از سرمایه‌گذاران پیشنهاد خرید OpenAI را به مبلغ 97.4 میلیارد دلار ارائه کرده بود.

3. آیا OpenAI برای فروش است؟

نه، OpenAI اعلام کرده است که برای فروش نیست و هر گونه تغییر در ساختار آن به تقویت ماموریت غیرانتفاعی آن برای بهره‌مندی بشریت از هوش مصنوعی خواهد انجامید.

4. درگیری‌های اخیر میان ماسک و آلتمان به چه دلیل است؟

این درگیری‌ها به‌دلیل شکایت‌های ماسک از رفتارهای ضد رقابتی OpenAI و نقض ماموریت آن به‌وجود آمده است.

5. آیا ماسک از پیشنهاد خود عقب‌نشینی می‌کند؟

بله، اگر هیات مدیره OpenAI تصمیم به حفظ ماموریت خود به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و متوقف کردن تبدیل آن به یک شرکت برای‌سود بگیرد، ماسک پیشنهاد خود را پس می‌گیرد.

فاطمه زاده محمد کارشناس تولید محتوا حدودا 5 سال هست که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنم.