به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال Airbnb قصد دارد به زودی هوش مصنوعی را به پلتفرم خود اضافه کند، اما برخلاف انتظارات اولیه، این تکنولوژی ابتدا در بخش پشتیبانی مشتریان به کار گرفته خواهد شد.
در گفتگوی اخیر خود در مورد درآمدهای سهماهه چهارم سال 2024، مدیرعامل این شرکت برایان چسکی اعلام کرد که هوش مصنوعی تواناییهای شگفتانگیزی در خدمات مشتری دارد، چرا که میتواند به هر زبانی صحبت کند و هزاران صفحه سند را درک کند.
این ابزار هوش مصنوعی ابتدا به عنوان یک نماینده پشتیبانی مشتری عمل خواهد کرد و به تدریج تواناییهای آن گسترش خواهد یافت.
چسکی همچنین تأکید کرد که هنوز برای برنامهریزی سفر با هوش مصنوعی بسیار زود است و به عقیده او، این تکنولوژی مشابه دوران اوایل اینترنت در دهه 90 میلادی است.
وی افزود که بسیاری از شرکتها در حال توسعه هوش مصنوعی برای برنامهریزی سفرها هستند، اما به عقیده او این تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده و به همین دلیل Airbnb تصمیم دارد ابتدا از آن برای ارتقای خدمات پشتیبانی خود استفاده کند.
سوالات متداول:
1. Airbnb از هوش مصنوعی چگونه استفاده خواهد کرد؟
Airbnb ابتدا از هوش مصنوعی در بخش پشتیبانی مشتریان استفاده میکند و در آینده این تکنولوژی را به جستجو و مشاوره سفر نیز گسترش خواهد داد.
2. آیا برنامهریزی سفر با هوش مصنوعی در Airbnb در آینده امکانپذیر خواهد بود؟
بر اساس گفتههای برایان چسکی، این امکان در آینده فراهم خواهد شد، اما به نظر میرسد که هنوز برای آن زمان زیادی لازم است.
3. آیا استفاده از هوش مصنوعی باعث کاهش نیروهای انسانی در Airbnb خواهد شد؟
هنوز هیچ بیانیهای در این خصوص منتشر نشده است، اما مدیران این شرکت اشاره کردهاند که هوش مصنوعی میتواند در بهبود کارایی و افزایش بهرهوری در بخش خدمات مشتری موثر باشد.
4. چه تغییراتی در بهرهوری Airbnb از هوش مصنوعی مشاهده شده است؟
Airbnb گزارش داده که در بخش مهندسی و امور داخلی خود شاهد افزایش بهرهوری از هوش مصنوعی بوده است، اما هنوز این تغییرات به سطح قابل توجهی نرسیدهاند.
5. Airbnb چه زمانی انتظار دارد از هوش مصنوعی در زمینه سفر استفاده کند؟
در آیندهای دورتر، Airbnb قصد دارد هوش مصنوعی را به عنوان یک “مربی سفر و زندگی” برای کاربران خود معرفی کند.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها