نیل دراکمن: چرا ناتی داگ از ساخت دنباله‌ های موفق خود خودداری می‌کند؟

نیل دراکمن، کارگردان بازی‌های The Last of Us، در مصاحبه‌ای جدید از عدم اعتماد به نفس خود برای ساخت دنباله‌های بیشتر صحبت کرد.

نیل دراکمن: چرا ناتی داگ از ساخت دنباله‌ های موفق خود خودداری می‌کند؟
نیل دراکمن: چرا ناتی داگ از ساخت دنباله‌ های موفق خود خودداری می‌کند؟

بر طبق گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، نیل دراکمن، کارگردان محبوب بازی‌های “The Last of Us” و رئیس استودیو ناتی داگ، اخیراً در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرد که هنوز اعتماد به نفس لازم برای ساخت دنباله‌های جدید برای بازی‌های ناتی داگ را ندارد و در حال حاضر تمرکز کامل خود را روی پروژه‌های فعلی این استودیو می‌گذارد.

دراکمن در گفتگو با کوری بارلوگ، کارگردان بازی‌های موفقی چون “God of War”، در رویداد DICE به این موضوع اشاره کرد که هنگام توسعه بازی‌ها، تمام تمرکز خود را معطوف به همان بازی می‌کند و هیچ‌گاه در حین توسعه، به فکر دنباله‌های آن نبوده است.

او تأکید کرد: «زمانی که در حال کار بر روی “The Last of Us 2” بودم، تنها به آن بازی فکر می‌کردم و حتی ایده‌ای برای دنباله آن نداشتم.»

این اظهارات دراکمن در راستای فلسفه کاری استودیو ناتی داگ قرار می‌گیرد که همواره تمرکز اصلی‌شان روی کیفیت و جزئیات بازی فعلی است، بدون آنکه ذهن خود را برای ساخت دنباله‌ها مشغول کنند.

دراکمن افزود: «ما در ناتی داگ معتقدیم که برای ساخت دنباله، ابتدا باید از بازی اصلی به بهترین شکل ممکن لذت برد و سپس به فکر ادامه داستان رفت.»

کوری بارلوگ نیز در این مصاحبه به این نکته اشاره کرد که تلاش برای هم‌زمان برنامه‌ریزی کردن توسعه دنباله‌ها می‌تواند فشار زیادی به تیم‌های توسعه وارد کند و این امر می‌تواند باعث آشفتگی‌های داخلی در استودیو شود.

او بیان کرد: «برای ما که چند سال از عمر خود را برای توسعه یک بازی می‌گذاریم، هیچ‌گاه نمی‌خواهیم این فشارها به‌طور هم‌زمان با توسعه بازی بعدی هم‌زمان شود.»

دراکمن همچنین درباره برنامه‌های آینده استودیو ناتی داگ اظهار داشت که هنوز اعتماد به نفس کافی برای ادامه دادن به دنباله‌های بازی‌های موفقی همچون “The Last of Us” را ندارد.

او تأکید کرد که حتی اگر موفقیت دنباله‌ها را تضمین شده بداند، تمرکز خود را روی پروژه‌های کوتاه‌مدت و حال حاضر می‌گذارد تا فشار زیادی به تیم وارد نشود.

او افزود: «من ترجیح می‌دهم به جای نگرانی درباره مسیر ۱۰ سال آینده، تمام تمرکزم را روی پروژه‌های ۵ روز آینده معطوف کنم.»

شایعات پیرامون “The Last of Us Part 3”

در حالی که استودیو ناتی داگ در حال توسعه یک بازی جدید با نام “Intergalactic: The Heretic Prophet” است، شایعات حاکی از آن هستند که این استودیو بیش از یک سال است که کار روی دنباله احتمالی “The Last of Us” را آغاز کرده است.

با این حال، دراکمن و تیمش تاکنون به طور رسمی از ساخت “The Last of Us Part 3” تأیید نکرده‌اند.

در پایان، باید گفت که نیل دراکمن و ناتی داگ در حال حاضر همچنان بر روی پروژه‌های فعلی خود تمرکز دارند و نگرانی‌های دراکمن درباره دنباله‌سازی نشان‌دهنده یک رویکرد محتاطانه در قبال آینده است.

این موضوع می‌تواند امیدواری‌های بسیاری را برای طرفداران این استودیو ایجاد کند که آن‌ها همچنان به کیفیت بازی‌های خود پایبند خواهند ماند.

سوالات متداول:

1. چرا نیل دراکمن هنوز از ساخت دنباله‌های بازی‌های ناتی داگ خودداری می‌کند؟

نیل دراکمن بیان کرده است که هنوز اعتماد به نفس کافی برای ساخت دنباله‌ها ندارد و ترجیح می‌دهد تمام تمرکز خود را روی پروژه‌های حال حاضر بگذارد.

2. آیا ناتی داگ در حال کار بر روی “The Last of Us Part 3” است؟

شایعات حاکی از آن هستند که استودیو ناتی داگ بیش از یک سال است که بر روی دنباله احتمالی “The Last of Us” کار می‌کند، اما هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.

3. چرا توسعه دنباله‌ها فشار زیادی به تیم‌های توسعه می‌آورد؟

کوری بارلوگ، کارگردان God of War، در مصاحبه‌ای گفته است که هم‌زمان برنامه‌ریزی برای دنباله‌ها می‌تواند باعث فشار زیاد و استرس در تیم توسعه شود.

فاطمه زاده محمد کارشناس تولید محتوا حدودا 5 سال هست که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنم.