سریال «پایتخت ۷» که یکی از محبوبترین مجموعههای تلویزیونی ایران است، نهتنها بینندگان زیادی را پای تلویزیون نشانده، بلکه درآمد هنگفتی برای صداوسیما از طریق تبلیغات تلویزیونی ایجاد کرده است.
به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال، در قسمت اول این سریال، حدود ۱۸ دقیقه (۱۰۸۰ ثانیه) تبلیغات نمایش داده شده است.
با در نظر گرفتن تعرفه متوسط ۲۵۰ میلیون تومان برای هر ثانیه تبلیغ، درآمد صداوسیما از این قسمت حدود ۲۷۰ میلیارد تومان برآورد میشود.
تعرفه تبلیغات در تلویزیون بسته به شبکه، زمان پخش و برنامه متفاوت است.
برای مثال، میانگین هزینه تبلیغات در شبکه سه سیما حدود ۱۸۱ میلیون تومان در هر ثانیه است.
این رقم نشاندهنده اهمیت بالای برنامههایی مانند «پایتخت ۷» در جذب تبلیغات و درآمدزایی برای صداوسیما است.
با توجه به این میزان استقبال، پخش آگهیهای تبلیغاتی در کنار سریالهای پرمخاطب همچنان بهعنوان یکی از اصلیترین منابع درآمدی صداوسیما محسوب میشود.
سوالات متداول
۱. درآمد صداوسیما از تبلیغات پایتخت ۷ چقدر بوده؟
طبق برآوردها، صداوسیما فقط از قسمت اول حدود ۲۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته! چون ۱۸ دقیقه تبلیغ پخش شده و هر ثانیه تبلیغ حدود ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشته.
۲. هر ثانیه تبلیغ توی پایتخت ۷ چقدر هزینه داره؟
به طور میانگین، هزینه هر ثانیه تبلیغ توی این سریال ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده که واقعاً رقم بالاییه!
۳. چرا تبلیغات توی سریال پایتخت ۷ انقدر گرونه؟
چون این سریال یکی از پربینندهترین برنامههای تلویزیونه و میلیونها نفر تماشاش میکنن. تبلیغکنندهها حاضرن پول زیادی بدن تا دیده بشن!
۴. صداوسیما چطور از سریالهای پرطرفدار مثل پایتخت پول درمیاره؟
اصلیترین درآمد صداوسیما از تبلیغات تلویزیونیه. هرچقدر یه سریال محبوبتر باشه، تبلیغاتش گرونتر میشه و درآمد بیشتری نصیبشون میشه.
۵. چرا سریال پایتخت اینهمه طرفدار داره؟
چون شخصیتهاش مردمی و دوستداشتنی هستن، داستانش جذابه و همیشه کلی ماجراهای خندهدار و احساسی داره که مخاطب رو پای تلویزیون نگه میداره.
۶. تبلیغات تلویزیونی تو ایران چقدر موثره؟
خیلی! چون هنوز تلویزیون یکی از پرمخاطبترین رسانهها تو ایرانه و تبلیغات توی برنامههای پرطرفدار مثل پایتخت میتونه فروش یه برند رو کلی بالا ببره.
۷. چرا سریال پایتخت ۷ انقدر حاشیه داره؟
از داستان گرفته تا بعضی دیالوگها و شوخیها، همیشه یه سری بحث و جنجال به همراه داشته. البته همین حاشیهها هم باعث میشه بیشتر دیده بشه!
۸. آیا تبلیغات تلویزیونی ارزش هزینه کردن رو داره؟
اگه برندت بزرگه و بودجه تبلیغاتی بالایی داری، بله! چون تو برنامههای پرمخاطب مثل پایتخت دیده میشی و تأثیرگذاریش بالاست. اما برای کسبوکارای کوچیک، تبلیغات دیجیتال ممکنه بهصرفهتر باشه.
۹. سریالهای دیگهای هم هستن که تبلیغاتشون اینقدر گرون باشه؟
بله، برنامههای پربیننده مثل «عصر جدید»، مسابقات فوتبال مهم و سریالهای پرطرفدار دیگه هم تبلیغات گرونی دارن، اما پایتخت همیشه جزو گرونترینها بوده.
۱۰. آیا درآمد صداوسیما فقط از تبلیغات تلویزیونی تأمین میشه؟
نه، اما بخش بزرگی از درآمدش همینه. البته بودجه دولتی هم داره، اما تبلیغات منبع اصلی درآمدشه، مخصوصاً تو برنامههای پرمخاطب.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها