به گزارش رسانه تحلیلی خبری آناژورنال فصل دوم سریال Andor، که یکی از موفقترین آثار دوران دیزنی در دنیای جنگ ستارگان محسوب میشود، با داستانی هیجانانگیز و پایانبندی احساسی و در عین حال غمانگیز، مخاطبان زیادی را جذب کرد.
این سریال که توسط تونی گیلروی خلق شده، علاوه بر دنبال کردن زندگی کاسیان آندور، شورش علیه امپراتوری را از زاویه دید شخصیتهای مختلفی همچون مون ماثما و لوثن رائل روایت میکند.
جدیدترین اخبار فیلم و سریال را در آناژورنال بخوانید.
یکی از نکات مهم فصل دوم موسیقی آن بود که نقش قابل توجهی در موفقیت سریال داشت.
نیکلاس بریتل، آهنگساز فصل اول، بخشی از موسیقی این فصل را ساخته بود، اما در میانه تولید مجبور به ترک پروژه شد و مسئولیت ادامه کار به براندون رابرتز واگذار شد.
رابرتز در مصاحبهای مفصل با ScreenRant درباره چالشها و تجربیات خود در ساخت موسیقی فصل دوم صحبت کرد.
رابرتز توضیح داد که ساختار غیرمعمول فصل دوم و تقسیم آن به سه بخش سهقسمتی که هرکدام سالی متفاوت از زندگی کاسیان را نشان میدهد، به او کمک کرد تا موسیقی هر بخش را به صورت مجزا اما هماهنگ با کلیت سریال طراحی کند.
همچنین او از لحظات خاصی مثل رقص مراسم عروسی مون ماثما و استفاده از موسیقی سنتی چاندریل برای القای حس واقعگرایانه در سریال یاد کرد.
او همچنین اشاره کرد که باید به دقت میان موسیقی خود و موسیقی نوشته شده توسط بریتل و فضای فیلم Rogue One تعادل برقرار میکرد تا حس یکپارچگی حفظ شود.
در نهایت، موسیقی فصل دوم ترکیبی از نوآوری و احترام به سنتهای جنگ ستارگان است که باعث شده این سریال در این زمینه هم بدرخشد.
سوالات متداول:
چرا نیکلاس بریتل از پروژه موسیقی فصل دوم Andor کنارهگیری کرد؟
نیکلاس بریتل به دلایل شخصی و حرفهای مجبور شد پروژه را نیمهکاره رها کند و این باعث شد براندون رابرتز برای تکمیل موسیقی فصل دوم وارد کار شود.
چگونه براندون رابرتز با ساختار غیرمعمول فصل دوم کنار آمد؟
فصل دوم به سه بخش سهقسمتی تقسیم شده بود که هر بخش سالی متفاوت را نشان میداد. این تقسیمبندی به رابرتز امکان داد تا موسیقی هر بخش را متناسب با فضای آن طراحی کند و بین بخشها تغییرات موزون ایجاد کند.
موسیقی مراسم عروسی مون ماثما چه ویژگیهایی داشت؟
این موسیقی تلفیقی از سنتهای فرهنگی چاندریل با سازهای محلی و موسیقی مجلل کرهسانت بود که فضای خاص و واقعی مراسم را به خوبی منتقل میکرد.
براندون رابرتز چگونه موسیقی خود را با فضای فیلم Rogue One و موسیقی فصل اول هماهنگ کرد؟
رابرتز تلاش کرد تا علاوه بر نوآوری، به موسیقی نیکلاس بریتل و فضای صوتی جهان Rogue One احترام بگذارد تا حس یکپارچگی داستان حفظ شود.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها