محاسبه سود در فروش لوازم جانبی موبایل

در این نوشته میزان سود حاصل از فروش لوازم جانبی را بررسی کرده‌ایم تا با آگاهی کامل وارد این حوزه شوید.

محاسبه سود در فروش لوازم جانبی موبایل
محاسبه سود در فروش لوازم جانبی موبایل

میزان سود فروش لوازم جانبی موبایل موضوعی است که قبل از شروع این کسب و کار و قبل از انجام واردات از چین باید مورد بررسی قرار بگیرد. با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند در بازار، تقاضا برای لوازم جانبی آن مثل قاب، گلس، هندزفری و شارژر نیز رشد کرده است. زمانی که وارد یک فروشگاه تخصصی موبایل می‌شوید، تنوع گسترده‌ای از لوازم جانبی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. این تنوع باعث شده است تا بخش زیادی از سود فروشندگان، مربوط به این محصولات شود. 

زمانی که فروش موبایل نیاز به سرمایه زیادی دارد، بهترین راه برای ورود به  این بازار، فروش لوازم جانبی است. با توجه به اعلام بسیاری از فروشندگان تلفن همراه، بخش زیادی از سود حاصل از فروش موبایل، به لوازم جانبی آن برمی‌گردد؛ سودهایی که گاهی می‌تواند تا 500 درصد نیز بالا برود. در این نوشته نگاهی به سود حاصل از فروش لوازم جانبی موبایل خواهیم انداخت؛ همچنین به این موضوع می‌پردازیم که چطور فروشندگان می‌توانند با در نظر گرفتن عوامل مختلف، سود مناسبی از این بازار به دست آورند.

فروش لوازم جانبی موبایل چقدر سوددهی دارد؟

بازار لوازم جانبی موبایل پررونق است و میزان سود آن به تنوع محصولات، روش فروش، حجم خرید، رقابت در بازار و میزان شناخت از مشتری بستگی دارد. در حالت کلی، حاشیه سود این محصولات به نسبت بالا است؛ چرا که بسیاری از لوازم جانبی موبایل با قیمت پایین خریداری شده و با قیمت بالا به فروش می‌رسند. با توجه به محصول، حاشیه سود می‌تواند بین 30 الی 200 درصد و حتی بیشتر باشد. در صورتی هم که با مراجعه به سایت عمده فروشی لوازم جانبی موبایل، خرید خود را انجام دهید، حاشیه سود بالا خواهد رفت.

فروش لوازم جانبی موبایل چقدر سوددهی دارد؟
فروش لوازم جانبی موبایل چقدر سوددهی دارد؟

در خرید عمده لوازم جانبی موبایل، فروشندگان تخفیف‌های ویژه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهند؛ همچنین اگر بتوانید محصولات را از کشورهای مرجع مثل چین خریداری کنید، بازهم میزان سود بیشتر خواهد بود.

برای موفقیت در این بازار، فروشندگان باید محصولات باکیفیتی را در اختیار مشتریان قرار دهند و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشند. استفاده استراتژی‌هایی مثل فروش اقساطی یا فروش پک محصولات با تخفیف نیز می‌تواند میزان سود را افزایش دهد.

اگر کمی بیشتر در بازار لوازم جانبی موبایل حضور داشته باشید، متوجه می‌شوید که قیمت‌گذاری فقط به برچسب محصولات بستگی ندارد؛ بلکه فروشندگان با توجه به توانایی مالی مشتریان، قیمت‌ها را مشخص می‌کنند. در واقع می‌توان گفت، قیمت در دست فروشنده است و می‌تواند روی آن مانور دهد و با توجه به مشتری، آن را گران یا ارزان بفروشد. گاهی مواقع زمانی که قیمت را ارزان می‌گویند، مشتریان حس می‌کنند جنس بی‌کیفیت است و به درد نمی‌خورد؛ به همین دلیل شناخت مشتری در بازار لوازم جانبی بسیار مهم است.

تنوع محصولات؛ عاملی مهم در میزان سود حاصل از فروش لوازم جانبی

یکی از عوامل کلیدی در افزایش سود فروش لوازم جانبی، تنوع محصولات است. در واقع، مشتریان شما سلیقه‌های مختلفی دارند؛ یک تعداد از آن‌ها به دنبال محصولات اورجینال هستند و برخی دیگر محصولات اقتصادی را ترجیح می‌دهند. شما باید همه این محصولات را موجود کنید تا طیف گسترده‌ای از مشتریان را پوشش دهید.

زمانی که مشتریان با تنوع زیادی مواجه باشند، با خیال راحت خرید خود را انجام می‌دهند. مشتریانی که تجربه خرید موفقی از یک فروشگاه دارند، معمولا برای خریدهای بعدی نیز مراجعه می‌کنند؛ بنابراین وجود تنوع اهمیت ویژه‌ای برای فروشگاه‌های آنلاین دارد.

فروشندگان از فروش کدام محصولات سود بیشتری به دست می‌آورند؟

انواع مختلفی از لوازم جانبی موبایل در بازار وجود دارد که فروش یک سری از آن‌ها سود خوبی را نصیب فروشنده می‌کند؛ اما برخی دیگر ممکن باعث ضرر و زیان شوند. برای مثال، محصولاتی مثل کاور و گلس به دلیل مدلینگ بودن، بعد از مدتی مشتریان خود را از دست می‌دهند و ممکن است در کوتاه مدت باعث ضرر و زیان شوند.

در نقطه مقابل، محصولاتی مثل فلش مموری، کابل و شارژر، همیشه فروش دارند؛ چرا که برای مشتریان ضروری هستند و با گذشت زمان، بازهم سودآوری دارند. با توجه به این مساله، اولین قدم در فروش لوازم جانبی موبایل، شناخت نیاز بازار است؛ این کار کمک می‌کند تا در طولانی‌ مدت دچار انباشت محصولات نشوید و سود خوبی به دست آورید.

معمولا محصولاتی که به صورت عمده خریداری می‌شوند، سود خوبی دارند. برای مثال شما با خرید عمده کابل شارژ، هزینه کمتری برای هر کابل پرداخت می‌کنید و با قیمت بالایی آن را به فروش می‌رسانید.

در کنار موارد بالا، لوازم جانبی‌های جدید مثل پایه‌های نگهدارنده مغناطیسی، شارژرهای بی‌سیم، پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالا و هندزفری‌های بلوتوثی نیز سود خوبی دارند.  

فروشندگان از فروش کدام محصولات سود بیشتری به دست می‌آورند؟

برای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل به چه مقدار سرمایه نیاز داریم؟

میزان سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل به عوامل مختلفی از جمله محل فروشگاه، آنلاین یا حضوری بودن، تنوع محصولات، نحوه تامین کالا و هزینه تبلیغات و بازاریابی بستگی دارد؛ بنابراین تا زمانی که این موارد را مشخص نکنید، نمی‌توان رقم دقیقی را مشخص کرد. در حالت کلی، فروش لوازم جانبی موبایل سرمایه کمتری از فروش موبایل دارد و حتی با سرمایه پایین نیز می‌توانید یک چنین فروشگاهی را راه‌اندازی کنید.

بازار لوازم جانبی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

بازار لوازم جانبی موبایل با چالش‌های مختلفی مواجه است و نرخنامه مشخصی از سود اتحادیه وجود ندارد؛ چرا که تنوع محصولات در بازار بسیار زیاد است و نرخنامه‌های حاضر نمی‌توانند همه آن‌ها را پوشش دهند. با توجه به این مساله، فروشندگان قیمت محصولات را مشخص می‌کنند و ممکن است یک محصول را با قیمت‌های متفاوت عرضه کنند. فروشندگان با توجه به هزینه‌های خرید، هزینه‌های نگهداری محصولات و وضعیت بازار، قیمت لوازم جانبی را مشخص می‌کنند.

با وجود چالش‌های مختلفی که این بازار دارد، باز هم فروشندگان می‌توانند با داشتن استراتژی مناسب، سود خوبی را به دست آورند. 

جمع‌بندی

محاسبه سود در فروش لوازم جانبی موبایل به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این نوشته توضیحات لازم را ارائه کردیم. اگر به دنبال خرید عمده لوازم جانبی موبایل هستید، حتما سری به سایت عمده داتیس مارت بزنید. در این فروشگاه انواع لوازم جانبی موبایل از جمله کابل شارژ، آداپتور، فلش مموری و هندزفری به صورت عمده و با تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رسد. محصولات داتیس مارت به صورت مستقیم از چین وارد می‌شوند و به همین دلیل قیمت آن‌ها بسیار پایین است.

علی عطائی متخصص مارکتینگ، سئو، تولید محتوا